AKTS - İleri Biyomalzemeler
İleri Biyomalzemeler (MATE548) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Biyomalzemeler | MATE548 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere biyomalzeme davranışını, toksikolojiyi ve biyouyumluluğu; biyomalzemelerin özelliklerini, performanslarını ve kullanım alanlarını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Biyomalzemelerin sınıflandırılması; Polimerik, Seramik, Metalik ve Kompozit, Biyomedikal Uygulamalar için Biyomalzemeler Seçimi, Biyomalzeme Yüzeyleri ve Fizyolojik Çevre, Mühendislik Biyomalzeme Yüzeyleri, Biyouyumluluk |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemenin tanımı, biyouyumluluk ve ev sahibisistem | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
2 | Sentetik ve biyolojik malzemeler | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
3 | Biyomalzemelerin uygulama alanları | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
4 | Biyomalzeme çalışmaları, tarihçesi | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
5 | Biomalzemelerin Özellikleri | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
6 | Arasınav I | |
7 | Malzemelerin yığın ve mekanik özelikleri | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
8 | Yüzey analiz metodları | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
9 | Sık kullanılan yüzey analiz methodları ve karşılaştırılması | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
10 | Metalik biyomalzemeler, Polimerik biyomalzemeler, Seramik biyomalzemeler | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
11 | Kompozit biyomalzemeler | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
12 | Biyomalzemeler için Sterilizasyon yöntemleri | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
13 | İleri malzemeler; biyomühendislik uygulamalarında nanomalzemeler | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
14 | İleri biyomalzemelerin sentez ve karakterizasyonu | |
15 | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Biomaterials An Introduction, Joon Park, R.S. Lakes, 3rd Edition, Springer, 2007. |
---|---|
2. Biomaterials Principles and Applications, Joon Park, Joseph D. Bronzino, CRC Press, 2003. | |
3. Biomaterials and Bioengineering Handbook, Donald L. Wiss, 2003. | |
4. Biomaterials in the Design and Reliability of Medical Devices, Michael N. Helmus, Eurekah, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 35 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | X | ||||
8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim. | X | ||||
9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | X | ||||
14 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |