AKTS - Kaynak Metalurjisi ve Teknolojisi
Kaynak Metalurjisi ve Teknolojisi (MATE442) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kaynak Metalurjisi ve Teknolojisi | MATE442 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Malzeme Mühendisliği öğrencilerine kaynak teknolojisi ve uygulamalarını ve ayrıca metalik malzemelerin kaynak esnası ve sonrasındaki davranışlarını tanıtmak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kaynakla ilgili terim ve tanımlamalar, kaynak proseslerinin sınıflandırılması, yaygın kullanılan kaynak prosesleri, uygulama alanları, avantajları ve dezavantajları; tipik kaynak süreksizlikleri; kaynaklı birleştirmelere uygulanan tahribatlı ve tahribatsız testler; kaynakta kalite; demir esaslı ve demir dışı malzemelerin kaynak metalurjisi; kaynak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynak tekniğiyle ilgili terimler ve tanımlar. Kaynak yöntemlerinin sınıflandırılması. | |
2 | Oksi-asetilen kaynağı yöntemi | |
3 | Elle ark kaynağı yöntemi. | |
4 | Metal aktif gaz kaynağı yöntemi. | |
5 | Tungsten inert gaz kaynağı yöntemi | |
6 | Tozaltı kaynağı yöntemi | |
7 | Direnç kaynağı yöntemi | |
8 | Diğer kaynak prosesleri | |
9 | Karbon çeliklerinin kaynak esnasındaki davranışları | |
10 | Düşük alaşımlı çeliklerin kaynak esnasındaki davranışları | |
11 | Paslanmaz çeliklerin kaynak esnasındaki davranışları | |
12 | Alüminyum ve alaşımlarının kaynak esnasındaki davranışları | |
13 | Diğer demir dışı metallerin kaynak esnasındaki davranışları | |
14 | Kaynaklı birleştirmelere uygulanan tahribatlı ve tahribatsız testler; kalite güvence. | |
15 | Genel gözden geçirme | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Lancaster.J.F., “Metallurgy of Welding”, Abington Publishing, Cambridge, 1999. |
---|---|
2. Kou.S. “Welding Metallurgy”, John Wiley & Sons, New Jersey, 2003. | |
Diğer Kaynaklar | 3. ASM Metals Handbook. Vol.6. “Welding Brazing & Soldering”, ASM International, Metals Park, Ohio, USA, 1993. |
4. AWS Welding Handbook, 9.th Ed. Vol. 2; AWS, Miami, USA, 2004. | |
5. AWS Welding Handbook, 9.th Ed. Vol. 3; AWS, Miami, USA, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | X | ||||
8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim. | X | ||||
9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | |||||
12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | X | ||||
14 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |