AKTS - İleri Animasyon
İleri Animasyon (GRT486) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Animasyon | GRT486 | Seçmeli Dersler | 1 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
SGT 429 Animasyon I SGT 426 Animasyon II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Animasyon filmin grafik tasarım açısından sektörel özellikleri doğrultusunda, bilgisayar destekli animasyon tarzı film jeneriği üretimi konusunda öğrenciler bilgilendirilerek, her öğrencinin bir tane ileri animasyon tekniklerini kullanarak animasyon tarzı profesyonel film jeneriği üretmesi amaçlanır. Aynı zamanda farklı türlerdeki animasyon tarzı reklam filmleri ve film jenerikleri incelenerek hareketli görüntü ile reklam kavramları arasındaki ilişki üzerine analiz çalışmaları yapılır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Animasyon tarzı reklam film ve film jenerikleri kavramı; animasyon tarzı film jeneriği yapımı teknikleri; bir adet animasyon tarzı film jeneriği üretilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A- Dersin tanımlanması, B- Reklam filmi ve film jeneriklerinde ileri animasyon tekniklerinin tanımlanması, C- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış örneklerin incelenmesi ve analizi. | |
2 | A-Animasyon yapımında ivme kullanım tekniğinin (easy easy - in – out) kullanıldığı alanlar B-Animasyon yapımında "Expression basics'in" kullanıldığı alanlar C-Expression basics'in "loopOut, loopIn, "uygulama aşamaları | |
3 | A-Kapsamlı Film Sahnesinde Özel Visual Effect Sahnelerinin kullanıldığı alanlar B-Kapsamlı Film Sahnesinde Özel Visual Effect Sahneleri Oluşturma C-Özel Visual Effect Sahnelerinden örnek gösterimi ve analizi. | |
4 | A-Animasyon yapımında 3d compositing uygulamaları ve kullanımı B-İleri animasyon teknikleriyle hazırlanacak animasyon tarzı film jeneriği proje konularının belirlenmesi, | |
5 | A-Animasyon yapımında "particular" kullanımı B- Particular kullanımıyla ilgili uygulamalar C-İleri animasyon teknikleriyle hazırlanacak animasyon tarzı film jeneriğinin araştırma taslaklarının incelenmesi | |
6 | A-Keylight GreenBox nedir, ve kullanım alanları B-Kapsamlı Film Sahnesinde GreenBox Uygulamaları C-GreenBox kullanılan reklam film ve film sahnelerinden örnek gösterimi ve analizi D- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanacak Animasyon tarzı film jeneriği projelerinin senaryo taslaklarının sonuçlandırılması ve teslimi (1.Ödev teslimi), | |
7 | A-Animasyonda Ray-Traced 3D Yöntemi ve uygulamaları B-Animasyonda hareket dengesizliklerini yok etme C- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanacak projelerinin öykü panosu-storyboard taslaklarının incelenmesi. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | A-Kapsamlı Film Sahnesinde renk düzeltme "Color Correct" uygulamaları ve kullanımı B-"Animation Present" uygulamaları ve kullanımı C-İleri animasyon teknikleriyle hazırlanacak projelerinin öykü panosu-storyboard taslaklarının sonuçlandırılması ve teslimi (2.Ödev teslimi), | |
10 | A-Animasyonlarda ses kullanımı, ses kareleri oluşturma B-Animasyonda ses kareleriyle obje bağlantı ilişkisi C-Yapılacak olan Animasyon tarzı film jeneriği projelerinin uygulama aşamasına geçiş. | |
11 | A) Animasyonu dışarıya aktarım( render - çoklu render yöntemi ) B) Adobe media encoder ile export yapma, C- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış animasyon tarzı film jeneriği projelerinin yapım aşaması taslaklarının incelenmesi, | |
12 | A- Animasyonu transparent (şeffaf) render yöntemi ile dışarıya aktarım, B- Animasyonu swf formatında dışarı aktarma yöntemi C- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış animasyon tarzı film jeneriği projelerinin yapım aşaması taslaklarının incelenmesi, | |
13 | A- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış animasyon tarzı film jeneriği projelerinin kurgu taslaklarının incelenmesi. | |
14 | A- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış animasyon film jeneriği projelerinin kurgu taslaklarının sonuçlandırılması. | |
15 | A- İleri animasyon teknikleriyle hazırlanmış animasyon tarzı film jeneriği projelerinin sonuçlandırılması ve teslimi (Final projesi teslimi). | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Balaman, A. (2011). After Effects. İstanbul: Dikeyeksen Yayın |
---|---|
2. Adobe Yarartıcı Ekibi. Adobe After Effects Professional CS3 İstanbul: Medyasoft Yayınları | |
3. Finch, C. (1995). The Art of Disney, The Walt Disney Company. New York: Abrams. | |
4. Samancı, Ö. (2004). Animasyonun Önlenemez Yükselişi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
5. Sang-eun, O. (2008). Brand Personality based on TV advertising. ADADA. | |
6. White, T. (1986). The Animator's Work Book. New York: Watson-Guptil Publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | 1 | 25 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler,çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 123 |