AKTS - Grafik Tasarım Tarihi
Grafik Tasarım Tarihi (GRT242) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım Tarihi | GRT242 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İlk yazılı kaynağın hazırlanması ile birlikte grafik sanatların ortaya çıkışı, anlamı, önemi geçirdiği evreleri tanımlayabilme. Devirleri kronolojik olarak sınıflandırılarak, grafik sanatlarla ilgili kavramları, terimleri ifade edebilme. Grafik Sanatın oluşumunda, gelişiminde insanların yaşadığı doğal çevre, teknoloji, din, sosyo ekonomik yapı ve uygarlıkların birbirleriyle olan etkileşimlerini fark edebilme. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Grafik tasarım tarihi, ilk örnekleri; günümüze kadar olan zaman dilimi; Dünya`da ve Türkiye`de grafik sanatların gelişimi ve etkilenmiş olduğu sanat akımları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Yazının icadı, Alfabe | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
3 | Asyanın Katkıları, Süslememeli El yazmaları | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
4 | Baskının Avrupa’ya Gelişi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
5 | Alman İllüstrasyonlu Kitaplar | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
6 | Grafik Tasarımda Rönesans | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
7 | Grafik Tasarımda Tipografi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Grafik Tasarım ve Endüstri Devrimi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
10 | The Arts and Crafts Hareketi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
11 | Art Nouveau | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
12 | Yirminci Yüzyıl Tasarımının Doğuşu | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
13 | Modern Sanatın Grafik Tasarıma Etkisi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
14 | Bauhaus ve Yeni Tipografi | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
15 | Dijital Devrim | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A.Turani, Dünya Sanat Tarihi, İst,2007 |
---|---|
2. E.H Gomrich, Sanatın Öyküsü, İst, 1980 | |
3. Alain Weill, Grafik Tasarım (Tarihi) , İst.2009 | |
Diğer Kaynaklar | 4. 4- Philip B. Meggs, Meggs' History of Graphic Design, 2016 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler,çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 2 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |