AKTS - Mühendislik Temelleri
Mühendislik Temelleri (CE101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Temelleri | CE101 | 1. Dönem | 1 | 0 | 0 | 1 | 2.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bir bilim dalı, meslek veya yaşam biçimi olarak Mühendisliğin Temel unsurlarının tanıtılması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, mühendislik, bilim ve sanayinin tarihsel gelişimi, mühendislik ve bilimin tanım ve yöntemleri, mühendislerin işlevleri, mühendislerin rol ve türleri, mühendis toplum ve çevre, mühendislik ve matematik, mühendislikte iş güvenliği, mühendislikte tasarım ve uygulamalar, mühendislikte araştırma ve teknoloji, mühendislik eğitimi ve iletişim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Mühendisliğin Tanımı | |
2 | Mühendisliğin gelişimi: İlk mühendislik uygulamalarının kim tarafından ve hangi nedenler ile geliştirildiğinin irdelenmesi | |
3 | Bir meslek ve bilim dalı olarak Mühendislik ve profesyonel bir mühendisin görev ve sorumluklarının irdelenmesi | |
4 | Bir meslek ve bilim dalı olarak Mühendislik ve profesyonel bir mühendisin görev ve sorumluklarının irdelenmesi | |
5 | Mühendislik tasarım, araştırma ve geliştirme etkinliklerine ilham kaynağı olabilecek unsurların örnekler ile irdelenmesi | |
6 | Mühendislik tasarım, araştırma ve geliştirme etkinliklerine ilham kaynağı olabilecek unsurların örnekler ile irdelenmesi | |
7 | Mühendislik uygulamaları: Bir fikrin yapı olarak hayata geçirilmesi | |
8 | Mühendislik uygulamaları: Bir fikrin yapı olarak hayata geçirilmesi | |
9 | Mühendislik uygulamaları: Kural, yönetmelik ve standartların anlam ve önemi | |
10 | Mühendislik uygulamaları: Kural, yönetmelik ve standartların anlam ve önemi | |
11 | Mühendislik eğitimi çıktı ve yeterlilikleri: kişisel hedefler doğrultusunda eğitim süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesi | |
12 | Mühendislik eğitimi çıktı ve yeterlilikleri: kişisel hedefler doğrultusunda eğitim süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesi | |
13 | Mühendislik hizmetleri sunan kurum ve kuruluşların irdelenmesi ve kariyer olasılıkları doğrultusunda hedeflerin belirlenmesi | |
14 | Mühendislik hizmetleri sunan kurum ve kuruluşların irdelenmesi ve kariyer olasılıkları doğrultusunda hedeflerin belirlenmesi | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kaynak olarak bağlantılar: www.iso.org www.mimarlikmuzesi.org www.gizmag.com www.inhabitat.com www.autodesk.com |
---|---|
2. M.T. Holtzapple and W.Don Reece, Foundations of Engineering, Mc.Graw-Hill,2nd Ed.,2003 | |
3. Wright, P. H., Introduction to Engineering, John Wiley & Sons, 2004 | |
4. Holtzapple, M. T. and Reece, W.D., Concepts in Engineering, McGraw Hill, 2005 | |
5. Mitcham, C. and Duvall, R.S., Engineering Ethics, Prentice Hall, 2000 | |
6. Fleddermann, C.B., Engineering Ethics, Prentice Hall, 2008 | |
7. Schiavone, P., Engineering Success, Prentice Hall, 2007 | |
8. Gerard Voland, Engineering Design | |
10. Barry Hyman, Fundamentals of Engineering Design | |
Ders Kitabı | 9. Derste dağıtılan not ve dokümanlar |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 63 |