AKTS - Uygulamalı Su Kaynakları Mühendisliği

Uygulamalı Su Kaynakları Mühendisliği (CE479) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uygulamalı Su Kaynakları Mühendisliği CE479 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE307
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Meriç YILMAZ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Rezervuarlar (baraj gölleri), barajlar, dolusavaklar ve hidroelektrik santraller gibi en yaygın hidrolik yapıların kavramsal tasarımlarını, analizlerini ve inşalarını öğretmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, su kaynakları projeleri ve yaygın kullanılan hidrolik yapıların temel özelliklerini öğrenecekler.
  • Öğrenciler, rezervuarları ve kapasitelerinin nasıl belirlendiğini öğrenecekler.
  • Öğrenciler, baraj tipleri, tasarımları ve stabilite analizlerini öğrenecekler.
  • Öğrenciler, dolusavak tipleri ve mansaplarındaki enerji kırma havuzu tiplerini ve bunların hidrolik analizlerini öğrenecekler.
  • Öğrenciler, hidroelektrik santral tiplerini, mevcut hidroelektrik güç/enerji hesabını ve türbinleri öğrenecekler.
Dersin İçeriği Su kaynakları projeleri ve en yaygın kullanılan hidrolik yapılara giriş, rezervuarlar, rezervuar kapasitesinin belirlenmesi, barajların planlaması ve inşası, baraj tipleri, barajların stabilite analizleri, dolu savak tipleri, enerji kırma havuzu tipleri, hidroelektrik santral tipleri, hidroelektrik güç/enerji hesabı, türbinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bölüm 1
2 Giriş Bölüm 1
3 Rezervuarlar Chapter 2
4 Barajlar Bölüm 3
5 Barajlar Bölüm 3
6 Barajlar Bölüm 3
7 Barajlar Bölüm 3
8 Ara Sınav
9 Dolusavaklar Bölüm 4
10 Dolusavaklar Bölüm 4
11 Dolusavaklar Bölüm 4
12 Hidroelektrik Santraller Bölüm 12
13 Hidroelektrik Santraller Bölüm 12
14 Sunumlar
15 Final sınavları dönemi
16 Final sınavları dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Applied Water Resources Engineering, 4th Ed., Yanmaz, A.M., METU Press,Ankara, 2013.
Diğer Kaynaklar 2. Design of Small Dams, USBR, Water Resources Publications, 1987.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 15
Sunum 1 8
Projeler - -
Rapor 1 7
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar 1 12 12
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 18 18
Toplam İş Yükü 150