AKTS - Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı

Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı (CE449) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Betonarme Yapısal Üyelerin Bilgisayar Destekli Analiz ve Tasarımı CE449 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE342
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Halit Cenan Mertol
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Betonarme elemanların tasarımına yönelik ileri seviye konuların programlama yardımı ile incelenmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler bir kirişin moment eğrilik diyagramlarını çizebilecek ve bu diyagramları kullanarak o kirişin sehimini hesaplayabileceklerdir.
  • Farklı kirişlerin sünekliklerini değerlendirebileceklerdir.
  • Öğrenciler betonarme narin kolonları, iki yönlü döşemeleri ve iki yönlü Moment altındaki kolonları tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler zımbalama ve birleşik kesme-burulma altındaki betonarme Elemanları tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler bu ders kapsamında anlatılan betonarmenin ileri konuları hakkında Microsoft Excel ve Visual Basic programları yazabileceklerdir.
Dersin İçeriği Malzeme özellikleri, kirişlerin moment eğriliği ilişkileri, servis kolaylığı, kirişlerin sünekliği, ince kolonlar, iki yönlü levhalar, çift eksenli eğilme sütunlar, zımbalama makası, kesme ve burulma altındaki davranış, sismik tasarım prensipleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Malzeme Özellikleri
2 Malzeme Özellikleri
3 Kirişler İçin Moment Eğrilik İlişkileri
4 Kirişler İçin Moment Eğrilik İlişkileri
5 Kullanılabilirlik
6 Kullanılabilirlik
7 Kirişlerin Sünekliği
8 Narin Kolonlar
9 İki Yönlü Döşemeler
10 Kolonların İki Yönlü Eğilmesi
11 Zımbalama
12 Kesme Ve Burulma Altındaki Davranış
13 Sismik Tasarım İlkeleri
14 Sismik Tasarım İlkeleri
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Türk Standarları Enstitüsü, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TS500, TSE, 2000.
2. Türk Standardları Enstitüsü, Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TS498, TSE, 1997.
3. T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Esaslar, 2007.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 150