AKTS - Havaalanı Planlaması ve Tasarımı
Havaalanı Planlaması ve Tasarımı (CE488) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Havaalanı Planlaması ve Tasarımı | CE488 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders kapsamı ile öğrencilerin havaalanı planlaması ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olması ve havaalanı işletmeciliği yapısı, havaalanının bulunduğu bölgede üstlendiği rolü ve de havaalanı paydaşlarının beklentilerinin havaalanı planlaması ve tasarımı üzerindeki etkilerinin ve ilişkilerinin öğrenciler tarafından kavranılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hava ulaşımı, havaalanını oluşturan fiziki yapıların planlanması, tasarım esasları, havaalanı planlama türleri, ekonomisi, çevresel etkileri ve yönetim ve mülkiyet tipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hava Ulaştırmasına Giriş : Hava ulaştırmasına giriş, Havacılık Organizasyonları, Dünyada Havacılıktaki Gelişmeler | |
2 | Havaalanı Konfigürasyonu: Pistler, taksiyolları, Terminal-Pist İlişkisi, Havaalanı Tasarımı ve Uçak fiziki özelliklerinin ilişkisi , Mania Yüzeyleri | |
3 | Havaalanı Konfigürasyonu: Pistler, taksiyolları, Terminal-Pist İlişkisi, Havaalanı Tasarımı ve Uçak fiziki özelliklerinin ilişkisi , Mania Yüzeyleri | |
4 | Hava tarafının Geometrik Elementleri: Havaalanı Tasarım Esasları; Pistleri, Taksiyolları , Apronlar | |
5 | Hava tarafının Geometrik Elementleri: Havaalanı Tasarım Esasları; Pistleri, Taksiyolları , Apronlar | |
6 | Kara tarafının Geometrik Elementleri: Terminal Binaları | |
7 | Kara tarafının Geometrik Elementleri: Terminal Binaları | |
8 | Kara tarafının Geometrik Elementleri: Terminal Binaları | |
9 | Havaalanı Planlama ve Yer Seçimi | |
10 | Havaalanı Kapasitesi Temel Analizleri | |
11 | Havaalanı Kapasitesi Temel Analizleri | |
12 | Mülkiyet Yapıları ve Yönetim Biçimleri | |
13 | Havaalanı Ekonomisi ve Çevresel Etkileri | |
14 | Ödev Sunumları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lecture Notes, |
---|---|
2. Planning and Design of Airports , R. Horonjeff; F. McKelvey; W. Sproul;S. Young, 2010 | |
3. Airport Engineering, N.Ashford, S. Mumayiz, P. Wright, 2011 | |
4. Airport Systems: Planning, Design and Management, Neufville, de R.; Odoni, A.R., 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |