AKTS - Kıyı Alanları Yönetimi
Kıyı Alanları Yönetimi (CE471) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kıyı Alanları Yönetimi | CE471 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CE307 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kıyısal alanlar ve denizlerin fiziksel ve ekolojik özelliklerini sunmak, kıyı alanları üzerindeki baskıları detaylı bir şekilde anlatmak ve sürdürülebilirlik ve bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) kavramlarına açıklık getirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kıyı alanının tanımı ve fiziksel ve ekolojik özellikleri, kıyısal arazi biçimleri, okyanus ve küresel iklim, kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar, kıyısal kirlenme, sürdürülebilirlik, bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) ve Türkiye?de BKAY. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıyı alanları ve kıyısal arazi biçimleri tanımı – Kıyısal arazi çevresi; falez; kumsal; kumullar | |
2 | Kıyısal arazi biçimleri – Çatal ağzı ve nehir ağzı; dalyanlar; tuzlalar; resifler; insan etkileri | |
3 | Kıyısal süreçler – Dalgalar | |
4 | Kıyısal süreçler – Akıntılar;kıyısal süreçlerin kıyı üzerindeki etkileri | |
5 | Kıyı Yapıları – Kıyı koruma yapıları; yanaşma yapıları | |
6 | Okyanus ve küresel iklim – Okyanus tabanı; tuzlu su ve okyanus canlılar | |
7 | İklim değişikliği ve deniz seviyesi yükselmesi – İklim sistemi; iklim sistemi üzerindeki insan etkisi; küresel ısınma;deniz seviyesi yükselmesi | |
8 | Kıyı üzerindeki baskılar ve kıyısal kirlenme – Su döngüsü; yüzey ve yeraltı suyu; su kalitesi ve katı atık | |
9 | Kıyısal alanların sürdürülebilir gelişimi | |
10 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) –Tanım ve tarihçe | |
11 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Kapasite artırımı ve araçlar | |
12 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Günümüz ve gelecek; örnek çalışmalar | |
13 | Türkiye’nin Kıyı alanları | |
14 | Türkiye’de bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) Planları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kamphuis, J.W., Introduction to Coastal Engineering and Management, Advanced Series on Ocean Engineering, Vol.30, 2nd Edition, World Scientific Press, 2010. |
---|---|
2. Tarbuck, E.J. and Lutgens, F.K., Earth Science, Prentice Hall, 2003 | |
3. French, P.W., Coastal Defences, Routledge, Taylor & Francis Group, 2001. | |
4. Carter, R.W.G., Coastal Environments, Academic Press, 1988. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 12 | 12 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |