AKTS - Veri Biliminde Eniyileme

Veri Biliminde Eniyileme (IE441) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Veri Biliminde Eniyileme IE441 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Ar-Ge çalışmalarını azami oranda desteklemek üzere teknoloji, ürün, süreç ve sistemin yaşam döngülerini tanıtmaktır. Mevcut bilimden daha fazla bilim ve mevcut teknolojiden daha fazla teknoloji üretilmesi hedeflenmektedir. Bir ülkeyi kendine güvenen, güçlü ve teknoloji gelişmiş bir ülke yapmaya karar vererek milli savunma, milli kalkınma ve ekonomik büyüme için gerekli araçlar ve mesleki kariyer süresince karşılaşılan teknoloji yönetimi sorunları ve aşağıda belirtilen ders içeriği ile birlikte küreselleşme ele alınmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Veri analitiği problemlerinde optimizasyonun rolünü anlama yeteneği.
  • Optimizasyon tekniklerini farklı alanlara uygulama yeteneği.
  • Veri analitiği araçlarının benzerliklerini ve farklılıklarını anlama yeteneği.
  • Veri analitiği uygulamalarına odaklanarak hesaplama ve görselleştirme için yazılım kullanma yeteneği.
  • Gerçek bir vaka çalışması için araştırma yapma ve uygulanabilir çözümler geliştirme yeteneği.
Dersin İçeriği Doğrusal cebir, olasılık, ve istatistik tekrarı ile veri biliminde doğrusal programlama, tamsayılı programlama, karma tamsayılı programlama, doğrusal olmayan programlama uygulamaları, Python diline giriş ve çeşitli Python kütüphanelerinin veri bilimi problemlerinde kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İlk toplantı - Müfredat tanıtımı
2 Lineer cebir ve olasılık gözden geçirme
3 Lineer cebir ve olasılık gözden geçirme
4 Lineer cebir ve olasılık gözden geçirme
5 Lineer cebir ve olasılık gözden geçirme
6 Tamsayı ve karışık tamsayı programlama uygulamaları
7 Tamsayı ve karışık tamsayı programlama uygulamaları
8 Tamsayı ve karışık tamsayı programlama uygulamaları
9 Ara Sınav
10 Doğrusal olmayan programlama uygulamaları
11 Doğrusal olmayan programlama uygulamaları
12 Doğrusal olmayan programlama uygulamaları
13 Sinir ağları
14 Sinir ağları
15 Sinir ağları
16 Dersin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mathematics for Machine Learning, M.P. Deisenroth, A.A. Faisal, C.S. Ong, Cambridge University Press, 2020.
Diğer Kaynaklar 2. A.C. Müller, S. Guido, Introduction to Machine Learning with Python: A Guide for Data Scientists, 1 st Edition, O'Reilly Media, 2016.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 15
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125