AKTS - Yüksek Yapı Sistemlerinin Yapım ve Tasarımı

Yüksek Yapı Sistemlerinin Yapım ve Tasarımı (CE456) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yüksek Yapı Sistemlerinin Yapım ve Tasarımı CE456 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE321
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gökhan TUNÇ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Yüksek yapıların temek davranışlarını ve tasarım mantıklarını, alçak yapılarla karşılaştırıldığında özellikle malzeme ve yapısal yük taşıma sistemlerindeki farklılıkları öğretmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler: • Farklı yapısal sistemleri ve bunlarla ilişkili yükseklik sınırlamalarının ayırtına varacaklar,
  • Tüm yapılar için tasarım yüklerini hesaplayabilecekler,
  • Farklı döşeme sistemlerini ayırt edecek ve yüksek yapılara uygun olanlarını tanıyacaklar,
  • Yüksel yapıların yapısal modelleme ve analizini yapabilecekler,
  • Yüksek yapıların yapım ve proje işletmesi hususlarında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği Yüksek yapıları için uygun olan yapısal sistemlerin seçimi ve tasarım felsefesinin tanıtılması; yapısal modelleme ve analiz; yapı ve temel tasarımı, yangın güvenliği mühendisliği, yüksek yapı projelerinde inşaat planlaması ve işletmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yüksek yapı sistemlerine giriş Taranath Bölüm 1
2 Düşey yük taşıma sistemleri: Betonarme yapılar Taranath Bölüm 8
3 Düşey yük taşıma sistemleri: Çelik ve kompozit yapılar Taranath Bölüm. 7, 9
4 Yanal yük taşıma sistemleri: Betonarme yapılar Taranath Bölüm 5
5 Yanal yük taşıma sistemleri: Çelik ve kompozit yapılar Taranath Bölüm 4, 6
6 Yüksek yapılarda tasarım yükleri Taranath Bölüm 2, 3
7 Yüksek yapılarda yapısal moelleme ve analiz Taranath Bölüm 10
8 Yüksek yapılar için yüksek performans malzemeleri Ders Notları
9 Yapısal elemanların tasarımı: Betonarme yapılar Taranath Bölüm 11
10 Yapısal elemanların tasarımı: Çelik ve kompozit yapılar Taranath Bölüm 11
11 Temel sistemleri, analizi ve tasarımı Taranath Bölüm 12.7, Ders notları
12 Yüksek yuapıların yangın emniyeti ve güvenliği Ders notları
13 Yüksek yapıların inşaat ve proje işletmesi Chew, Bölüm. 1
14 Proje sunumları
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Taranath, B.S., Steel, Concrete, & Composite Design of Tall Buildings, 2nd Ed, Mc Graw Hill
Diğer Kaynaklar 2. Chew Yit Lin, M., Construction Technology for Tall Buildings, 2nd Ed., Singapore University Press and World Scientific

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 60
Sunum - -
Projeler 1 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 150