AKTS - Şev Duraylılığı
Şev Duraylılığı (CE418) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Şev Duraylılığı | CE418 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CE311 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı şev duraylılığı kavramı için detaylı bir altyapı sağlamak ve şev analiz ve iyileştirme (stabilizasyon) yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Şevlerin, duraylılık kavramlarının tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri, zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı, şev duraylılığı için zemin laboratuvar ve arazi deneyleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri | |
2 | Şev duraylılığı ve heyelanlara giriş: Şevlerin, duraylılık kavramlarının genel olarak tanımlanması, şev kaymalarına örnekler verilmesi, şev kaymalarının sebepleri | |
3 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
4 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
5 | Zemin mekaniği prensiplerinin ve zemin kayma dayanımının gözden geçirilmesi: Drenajlı ve drenajsız koşullar, toplam ve efektif gerilmeler, drenajlı ve drenajsız kayma dayanımı | |
6 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
7 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
8 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
9 | Laboratuvar ve arazi deneyleri: Heyelanlar için arazi çalışmaları, arazi araştırma yöntemleri, üç-eksenli testler, direk kesme testi, diğer testler ve değerlendirmeleri | |
10 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
11 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
12 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
13 | Şev duraylılığı analizleri: Kayma türleri, güvenlik sayısı kavramı, sınır denge yöntemi, dilim yöntemi, sonsuz şev, tasarım çizelgeleri, yarı statik analizler | |
14 | Şev iyileştirme yöntemleri | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abramson, L.W., Lee, T.S., Sharma, S., Boyce G.M., Slope Stability and Stabilization Methods, 2nd Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2001. |
---|---|
2. Duncan J.M., Wright S.G., Soil Strength and Stability, John Wiley & Sons, Inc., 2005 | |
3. Turner A.K., Schuster R.L., Landslides Investigation and Mitigation, Special Report 247, National Academy Press Washington, D.C., 1996. | |
4. Knappett,J.A., Craig, R.F., Craig’s Soil Mechanics, 8th Edition, Spon Press, 2012. | |
5. Das B.M., Sobhan K., Principles of Geotechnical Engineering, 8th Edition, Cengage Learning, 2014. | |
6. Budhu, M., Foundations and Earth Retaining Structures, John Wiley & Sons, 2007. | |
7. Önalp A., Arel E., Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Birsen Yayınevi Ltd. Şti., 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 15 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 7 | 28 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 |