AKTS - Coğrafi Bilgi Sistemleri Prensipleri

Coğrafi Bilgi Sistemleri Prensipleri (CE512) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Coğrafi Bilgi Sistemleri Prensipleri CE512 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Saman AMINBAKHSH
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin coğrafi bilgi sistemleri prensiplerini anlamaları sağlanacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler coğrafi bilgi sistemlerinin temelleri hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Öğrenciler coğrafi bilgi sistemlerin için kullanılan paket programlar hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Öğrenciler coğrafi bilgi sistemlerinden yerbilgisi hakkında bilgi edinecektirler.
Dersin İçeriği Uydular vasıtasıyla elde edilen değişik mekansal coğrafi bilgi sistemlerinde (CBS) işlenmesi, CBS için kullanılan temel kavramlar, yazılım ve elde edilebilir veri, mekansal verilerinden haritalar üretebilmek.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 CBS nin ana konuları
2 CBS paket programları
3 CBS paket programlarının mukayesi
4 Uydu verisi
5 Uydu verisi değerlendirilmesi
6 Yerboyutlandırma ve harita çıkarımı
7 Yerboyutlandırma ve harita çıkarımı
8 Yeraltı yapılarına CBS uygulanması
9 CBS Pratik uygulamaları
10 CBS araçlarını kullanarak uygulamada pratiklik kazanmak
11 ArcGIS 3D kullanarak 3-Boyutlu modelleme yapmak
12 ArcGIS boyutlandırma kullanarak yüzey ve ağ analizi yapmak
13 ArcGIS boyutlandırma kullanarak yüzey ve ağ analizi yapmak
14 Örnek bir uygulama
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Lecture Notes given in class.
Diğer Kaynaklar 2. Geographic Information Systems and Science (2nd ed.), 2005, Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, and David W. Rhind, John Wiley & Sons, Ltd., ISBN 0-470-87001-X; textbook web page: http://www.wiley.com/go/longley.
3. GIS Modeling in Raster, 2001, Michael N. DeMers, John Wiley & Sons, Inc., ISBN 0-471-31965-1
4. ArcGIS 9.3 Desktop Help

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 5 15
Ödevler 3 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 10 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 5 2 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 125