AKTS - Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı
Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı (CE511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı | CE511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ulaşım yatırımlarına ve bunlarla ilgili yapılara genel bakış. Sanat yapıları diye tanımlanan, Köprüler, Menfezler, Viyadük, Tünel türleri, Ayaklar – pylons – Kulelere ve Teleferikler, Boru Hatları gibi özellikli ulaşım yapılarının tanımlanmaları. Özel Ulaşım Yapılarının tanımlarının yanı sıra projelendirilmelerinde kullanılan yeni tasarım yöntemlerinin, sistem seçiminin, sistem ve kesit optimizasyonun yapılıp detaylandırılması. Tasarım Yöntemleri ve Sistem ve Detay optimizasyonu. Öngerilmeli Beton yapılar, öngerme ve ard-germe yöntemleri ve tasarım uygulamamaları Özel Ulaşım yapılarının, Ekonomik ve Mühendislik kriterleri çerçevesinde tasarlanıp, yeni teknolojiler ışığında optimizasyonlarının yapılıp detaylı tasarımlarının gerçekleştirilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ulaştırma sistemleri, işletme kapasitesi, şantiye kısıtlamaları ve güvenlik ilkeleri dikkate alınarak ulaşım tesislerinin geometrik tasarımı, üstyapı tasarımı, ulaştırma sistemleri ve terminaller, ulaştırma sistemlerinin operasyon planlaması ve inşaat yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Ulaşım Yapılarına Genel Bakış, Dersin İçeriği | |
2 | Malzeme; Beton, Lifli Beton, Betonarme, Öngerilimli Beton, Çelik, Ahşap | |
3 | Detay seçimi, Kesit Optimizasyonu | |
4 | Sistem Optimizasyonu | |
5 | Menfezler, Köprüler, Viyadükler | |
6 | Köprülerde ve Viyadüklerde Optimal Açıklıklarının bulunması | |
7 | Öngerilimli Beton, Tanımı ve Tarihçesi | |
8 | Uygulama Alanlari ve Türleri | |
9 | Hesap yöntemleri / Boyutlandırma, ve tahkik | |
10 | Ardgermeli bir plak hesabi | |
11 | Tüneller | |
12 | 1. Ara Sınavın tartışılması | |
13 | 2. Ara Sınavın tartışılması | |
14 | Teleferikler , Boru Hatları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. - GUYON, Y. “Béton précontrainte, Etude théorique expérimentale” Editions Eyrolles, Paris 1958 |
---|---|
2. Leonhard, F. Prof. Dr. “Spannbeton für die Praxis” Wilhelm Ernst und Sohn, Berlin 1961 | |
3. Lin, T.Y. “Design of Prestressed Concrete Structures” John Wiley & Sonc Inc. New-York 1961 | |
4. Göksu, E. “Öngerilimli Betonların, tarihçesi, tanımı ve yararları” İMO Türkiye Mühendislik Haberleri Kasım 1975, Ankara | |
5. Göksu, E. “Öngerilimli Betonun Gereksindirdiği yapı gereçleri” İMO Türkiye Mühendislik Haberleri Mart 1976, Ankara | |
6. Göksu, E. “Öngerilimli Betonun Statiği ve Hesap yöntemleriİ IMO Türkiye Mühendislik Haberleri Eylül 1975, Ankara | |
7. Göksu, E. “Önceden kaynaşmalı (Pretension) ve Sonradan kaynaşmalı (Post tension) Öngerilimli yapık (prefabrik) öğelerin yapım ilkeleri” IMO Türkiye Mühendislik Haberleri Kasım 1976, Ankara | |
8. Göksu, E. “Önyapımlı İskelet Sistemler ve Niğbaş Uygulaması” TÜBİTAK Eylül 1980, Ankara | |
9. Göksu, E. “Ard-germeli Betonarme düz döşemeler” Yapı Dünyası Ağustos 1998, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Ödevler | 4 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 6 | 6 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 125 |