AKTS - Kıyı Alanları Yönetimi
Kıyı Alanları Yönetimi (CE571) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kıyı Alanları Yönetimi | CE571 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kıyısal alanlar ve denizlerin fiziksel ve ekolojik özelliklerini sunmak, kıyı alanları üzerindeki baskıları detaylı bir şekilde anlatmak ve sürdürülebilirlik ve bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) kavramlarına açıklık getirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kıyı alanının tanımı ve fiziksel ve ekolojik özellikleri, kıyısal arazi biçimleri, okyanus ve küresel iklim, kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar, kıyısal kirlenme, sürdürülebilirlik, bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) ve Türkiye?de BKAY. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıyı alanları ve kıyısal arazi biçimleri tanımı – Kıyısal arazi çevresi; falez; kumsal; kumullar | |
2 | Kıyısal arazi biçimleri – Çatal ağzı ve nehir ağzı; dalyanlar; tuzlalar; resifler; insan etkileri | |
3 | Kıyısal süreçler – Dalgalar | |
4 | Kıyısal süreçler – Akıntılar;kıyısal süreçlerin kıyı üzerindeki etkileri | |
5 | Kıyı Yapıları – Kıyı koruma yapıları; yanaşma yapıları | |
6 | Okyanus ve küresel iklim – Okyanus tabanı; tuzlu su ve okyanus canlılar | |
7 | İklim değişikliği ve deniz seviyesi yükselmesi – İklim sistemi; iklim sistemi üzerindeki insan etkisi; küresel ısınma; deniz seviyesi yükselmesi | |
8 | Kıyı üzerindeki baskılar ve kıyısal kirlenme – Su döngüsü; yüzey ve yeraltı suyu; su kalitesi ve katı atık | |
9 | Kıyısal alanların sürdürülebilir gelişimi | |
10 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) –Tanım ve tarihçe | |
11 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Kapasite artırımı ve araçlar | |
12 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Günümüz ve gelecek; örnek çalışmalar | |
13 | Türkiye’nin Kıyı alanları | |
14 | Türkiye’de bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) Planları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kamphuis, J.W., Introduction to Coastal Engineering and Management, Advanced Series on Ocean Engineering, Vol.30, 2nd Edition, World Scientific Press, 2010. |
---|---|
2. Tarbuck, E.J. and Lutgens, F.K., Earth Science, Prentice Hall, 2003. | |
3. French, P.W., Coastal Defences, Routledge, Taylor & Francis Group, 2001. | |
4. Carter, R.W.G., Coastal Environments, Academic Press, 1988. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 9 | 9 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |