AKTS - Yapı İşletmesi ve Şantiye Teknikleri
Yapı İşletmesi ve Şantiye Teknikleri (CE430) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı İşletmesi ve Şantiye Teknikleri | CE430 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında yapıların fikir aşamasından hareket ile projelendirmesi, inşaat uygulamaları ve yapı işletmesi süreçlerinin ve süreçlere dahil olan tarafların örnekler ile incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı makinaları ve mühendislik esaslarının açıklaması, tipleri, seçme kriterleri ve temel yapı ekipmanı için gerekli fiyat analizi, yapım proseslerine giriş, kontrat ve borçlanma ve programlama, proje kontrol tahmini, verimlilik modelleri ve yapım ekonometresi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliğinde Proje Yönetimi | |
2 | Proje Yönetimi esas ve süreçlerinin kapsam ve içeriklerinin tanımlanması | |
3 | Yapılardan beklentiler ve kazanımların tanımlanması, fizibilite analizleri ve esaslarının irdelenmesi | |
4 | İnşaat süreçlerinde tarafların tanımlanması, görev ve sorumluluk alanlarının irdelenmesi | |
5 | Hizmet alımı bildirim esasları; İhale, Teklif ve Kontrat Türlerinin örnekler ile incelenmesi | |
6 | İnşaat uygulamaları için esas bilgi kaynağı olarak özelden genele: Tasarım bilgi ve verileri, Teknik Şartname, Kural ve Yönetmelikler, Standartların örnekler ile incelenmesi | |
7 | Tasarım veri ve bilgilerinden hareket ile metraj hesaplamaları, maliyet analizleri, adam-saat öngörüleri, bütçelendirme ve iş planlamasına yönelik esasların örnekler ile incelenmesi | |
8 | Tasarım veri ve bilgilerinden hareket ile metraj hesaplamaları, maliyet analizleri, adam-saat öngörüleri, bütçelendirme ve iş planlamasına yönelik esasların örnekler ile incelenmesi | |
9 | İnşaat Aktiviteleri ve Zamanlamaları, Saha Planlaması ve Şantiye Mobilizasyonu, Tedarik, Uygulama ve Raporlama süreçlerinin örnekler ile incelenmesi | |
10 | Üretim ekiplerinin görev tanımları, sorumluluk alanları ve öngörülen iş yüklerinin belirlenmesine yönelik esasların irdelenmesi, örneklerin incelenmesi | |
11 | Tanımlı Kalite Güvence ve Kontrol esaslarının uygulanması, kanıt testlerinin yürütülmesi ve raporlandırılması süreçlerinin irdelenmesi | |
12 | Tanımlı İş Sağlığı ve Güvenliği ve Çevre Koruma esalarının uygulanmasına yönelik süreçlerin örnekler ile incelenmesi | |
13 | Hakediş hazırlama ve sunum esaslarının tanımlanması ve örnekler ile incelenmesi | |
14 | Yapıların hizmet ömrü süresince davranışlarının izlenmesi, işletme maliyet ve kazanımları, bakım onarım faaliyetlerinin planlanarak yürütülmesine yönelik esasların örnekler ile incelenmesi | |
15 | Final sınavları dönemi | |
16 | Final sınavları dönemi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Construction Planning, Equipment and Methods, Robert L Peurifoy and Clifford J. Schexnayder, ISBN-13: 978-0073401126 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Derste dağıtılacak olan dokümanlar. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 138 |