AKTS - İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe)
İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe) (MATH106) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe) | MATH106 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATH105 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, ekonomi, sosyal ve işletme bilimlerinde analizin doğrudan uygulamalarına ışık tutacak örneklerle tek değişkenli diferansiyel ve integral hesaplama ile çok değişkenli diferansiyel hesaplama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, integral, integralin uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türev, çok değişkenli fonksiyonlarda uç değerler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Limit | s. 496-505, 507-513 |
2 | Süreklilik, Türev | s. 520-525, 537-543 |
3 | Türev Kuralları, Diferansiyellenebilirlik ve Süreklilik, Çarpım ve Bölümün Türevi Kuralları | s. 545-551, 563-572 |
4 | Zincir Kuralı ve Kuvvet Kuralı, Logaritmik Fonksiyonların Türevleri, Üstel Fonksiyonların Türevleri | s. 575-581, 591-594, s. 596-600 |
5 | Kapalı Fonksiyonların Türevleri, Logaritmik Türev, Yüksek Basamaktan Türevler | s. 608-612, 614-616, s. 623-626 |
6 | Yerel Uç-değerler (Maksimum-Minimum), Kapalı Bir Aralıkta Mutlak Uç-Değerler | s. 633-640, 644-646 |
7 | Asimptotlar, Maksimum-Minimum Uygulamaları | s. 657-663, 665-673 |
8 | Ara sınav | |
9 | İç-bükeylik, İkinci Türev Testi | s. 647-651, 654-656 |
10 | Asimptotlar, Maksimum-Minimum Uygulamaları | s. 657-663, 665-673 |
11 | Belirsiz Integral, Başlangıç Koşulları ile Integral, İntegral Alma Formülleri | s. 692-698, 699-702, s. 704-709 |
12 | İntegral Alma Teknikleri, Belirli İntegral, İntegral Hesabın Temel Teoremi | s. 712-715, 720-726, s. 728-734 |
13 | Alan hesabı, Eğriler Arasında Kalan Alan | s. 744-746, 748-752 |
14 | Kısmi İntegrasyon, Çok Değişkenli Fonksiyonlar | s. 767-770, 835-839 |
15 | Kısmi Türev, Yüksek Basamaktan Kısmi Türev | s. 841-745, 856-858 |
16 | İki Değişkenli Fonksiyonlar için Maksimum-Minimum, Lagrange Çarpanları | s. 863-870, 873-878 |
17 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Temel Matematiksel Analiz, İşletmei İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler için, 11. Baskı; E. F. Haeussler, Jr./ R. S. Paul, Prentice-Hall International Inc. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Calculus for Business, Economics, and Social Sciences, 9th Edition; R. A. Barnett / M. R. Ziegler / K. E. Byleen, Prentice-Hall |
3. Calculus: A complete Course, R. A. Adams, 3rd Edition; Addison Wesley | |
4. Calculus with Analytic Geometry, C. H. Edwards; Prentice Hall |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi | |||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi | |||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması | |||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması | |||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması | |||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 77 |