AKTS - Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim
Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim (PSY409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim | PSY409 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY 102, PSY 322 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı kurumun çalışanlar, onların var olan ve geliştirilmesi gereken bilgi ve becerileri, kurumsal personel politikaları ve işyerlerinde insan kaynaklarının etkili kullanımı gibi konuları değerlendirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çalışan eğitimi ve eelişimine giriş, stratejik eğitim, ihtiyaç değerlendirme, eğitim değerlendirme, çalışan gelişimi, kariyerler ve kariyer yönetimi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışan Eğitimi ve Gelişimine Giriş | Ana Ders Kitabı 1.Bölüm |
2 | Stratejik Eğitim | Ana Ders Kitabı 2.Bölüm |
3 | İhtiyaç Değerlendirme | Ana Ders Kitabı 3.Bölüm |
4 | İhtiyaç Değerlendirme | Ana Ders Kitabı 3.Bölüm |
5 | Öğrenme: Teoriler ve Program Tasarımı | Ana Ders Kitabı 4.Bölüm |
6 | Eğitimin Transferi | Ana Ders Kitabı 5.Bölüm |
7 | Eğitim Değerlendirme | Ana Ders Kitabı 6.Bölüm |
8 | Geleneksel Eğitim Metotları | Ana Ders Kitabı 7.Bölüm |
9 | Eğitimde E- Öğrenme ve Teknolojinin Kullanımı | Ana Ders Kitabı 8.Bölüm |
10 | Çalışan Gelişimi | Ana Ders Kitabı 9.Bölüm |
11 | Eğitim ve Çalışan Gelişiminde Özel Konular | Ana Ders Kitabı 10.Bölüm |
12 | Kariyerler ve Kariyer Yönetimi | Ana Ders Kitabı 11.Bölüm |
13 | Kariyer Yönetiminde Seçme Konular | Ana Ders Kitabı 12.Bölüm |
14 | Eğitim ve Gelişimin Geleceği | Ana Ders Kitabı 13.Bölüm |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Noe, R. A. (2008). Employee Training & Development. McGraw Hill |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |