AKTS - Deneysel Desen
Deneysel Desen (PSY303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Desen | PSY303 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY222 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler çeşitli deneysel yöntemleri ve bunlara uygun yapılması gereken istatistiksel analiz yöntemlerini öğreneceklerdir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Deneysel desenler, tam seçkisiz desen, seçkisiz blok deseni, iki değişkenli seçkisiz faktorlü desen, karmaşık desen |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Teknikleri ve Kontrol Edilmesi Gereken Değişkenler | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
2 | Deneysel Desenler: Genel bir Bakış | Ana ders kitabı: Bölüm 2 |
3 | Değişken Analizinin Temel Varsayımları | Ana ders kitabı: Bölüm 3 |
4 | Tam Seçkisiz Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 4 |
5 | Tam Seçkisiz Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 4 |
6 | Çoklu Karşılaştırma Testleri | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
7 | Seçkisiz Blok Deseni | Ana ders kitabı: Bölüm 8 |
8 | Seçkisiz Blok Deseni | Ana ders kitabı: Bölüm 8 |
9 | İki Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 9 |
10 | İki Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 9 |
11 | Üç Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 10 |
12 | Üç Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 10 |
13 | Karmaşık Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 12 |
14 | Karmaşık Desen | Ana ders kitabı: Bölüm 12 |
15 | Final Dönemi | Konuların Tekrarı |
16 | Final Dönemi | Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kirk, R. E. (2013). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. (4th Ed.). Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications, Inc. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |