AKTS - İleri Derin Öğrenme Teknikleri ve Uygulamaları
İleri Derin Öğrenme Teknikleri ve Uygulamaları (CMPE452) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Derin Öğrenme Teknikleri ve Uygulamaları | CMPE452 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri derin öğrenme prensiplerini iyi bir şekilde anlamaları için yetiştirmek, bu sayede ileri düzey sinir ağı modellerini tasarlayıp uygulayabilmelerini ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapay zekâ, makine öğrenimi ve derin öğrenme, sinir ağlarının matematiksel yapı taşları, denetimli öğrenme, geri yayılım, CNN'ler, nesne tanıma, görüntü segmentasyonu, özellik çıkarma, NLP, optimizasyon teknikleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Makine Öğrenimine Giriş | Ders Kitabı – Böl. 1.1 |
2 | Sinir Ağlarına Giriş, Python ile Kodlama (Yapay Beyin Geliştirme) | Ders Kitabı – Böl. 2.1 |
3 | Derin Öğrenmeye Giriş | Ders Kitabı – Böl. 1.2, Böl. 1.3 |
4 | Denetimli Derin Öğrenme I, Denetimli Derin Öğrenme II | Ders Notları |
5 | Birinci Kısım: Geri Yayılım İkinci Kısım: Kaggle Veri Seti ile Derin Öğrenme Modeli Denemesi | Ders Kitabı – Böl. 2.2, Böl. 4.1, Böl. 4.2, Böl. 5.1 |
6 | Evrişimsel Ağların Teknik Gelişimi, Birden Çok Nesne Tanıma, Görsel Nesne Algılama ve Basit Nesne Tanıma için Evrişimsel Ağlar | Ders Kitabı – Böl. 3.1 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Segmentasyon ve Görüş Tabanlı Navigasyon için ConvNet, Görüntü Segmentasyonu ve Sahne Etiketleme için Evrişimsel Ağlar, Gerçek Nesne Tanıma için Evrişimsel Ağlar | Ders Kitabı – Böl. 3.1 |
9 | Genel Özellik Çıkarıcılar olarak ConvNet'ler, Siyam Ağları ile Görüntü Benzerliği Eşleştirme, Stereo'dan Doğru Derinlik Tahmini, Vücut Pozu Tahmini, Görsel Proje Fikirleri, Konuşma, Ses ve Sinyallerde Derin Öğrenme ve Evrişimsel Ağ Örnekleri, Evrişimsel Ağlar için Yazılım Araçları ve Donanım Hızlandırma | Ders Kitabı – Böl. 3.1, Böl. 3.3 |
10 | Yapısal Tahmin ve Doğal Dil İşleme | Ders Kitabı – Böl. 8.1, Böl. 8.3 |
11 | Birinci Kısım: Daha Fazla Geri Yayılım İkinci Kısım: Yarı-denetimli Görüntü Tanıma | Ders Kitabı – Böl. 6.1, Böl. 6.2 |
12 | Optimizasyon Teknikleri, Aşırı Öğrenmeyi Azaltma, Başlangıç Ayarları | Ders Kitabı – Böl. 5.3, Böl. 9.1, Böl. 9.2 |
13 | Python ile Kodlama (Görüntü Segmentasyonu) | Deep Learning with Python, Second Edition by Francois Chollet – Böl. 9.2 |
14 | Uydu Görselleri ile Afet Risk İzleme | Ders Kitabı – Böl. 10.2, Böl. 10.3 |
15 | Ders Tekrarı | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Understanding Deep Learning: Building Machine Learning Systems with PyTorch and TensorFlow by TransformaTech Institute, independently published Nov. 10, 2024. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. NVIDIA Deep Learning Institute: https://www.nvidia.com/en-us/training/ |
3. Deep Learning with Python, Second Edition by Francois Chollet, Publisher: Manning, Dec. 21, 2021. | |
4. Deep Learning by Ian Goodfellow, Publisher: The MIT Press, Nov. 18, 2016. | |
5. Neural Networks and Deep Learning: A Textbook by Charu C. Aggarwal, Publisher: Springer, Sep. 13, 2018. | |
6. PyTorch web page: https://pytorch.org/ & TensorFlow web page: https://www.tensorflow.org/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | |||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | |||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | |||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | |||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 18 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |