AKTS - Servis Yönelimli Mimari ve İş Süreç Yönetimi
Servis Yönelimli Mimari ve İş Süreç Yönetimi (SE564) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Servis Yönelimli Mimari ve İş Süreç Yönetimi | SE564 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, servis yönelimli mimarinin (SOA) temel kavramlarını ve iş süreç yönetiminin, ihtiyaçları sürekli değişen ortamlarda nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | SOA temelleri; SOA tasarım prensipleri; SOA standartları, temeller, BPEL, SOAP, WSDL ve UDDI; yönetişim; iş süreç modelleri; iş ve içerik yönetiminden işbirliği ve analitiğe iş süreç modelleri yönetimi; SOA etkin iş süreç yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 – 2 (diğer kaynaklar 1) |
2 | SOA Tanımları | Bölüm 2 (ana kaynak 1) |
3 | Tasarım Prensipleri | Bölüm 3 |
4 | Tasarım Prensipleri | Bölüm 3 |
5 | Standartların kullanımı | Bölüm 4 |
6 | Standartların kullanımı | Bölüm 4 |
7 | SOA senaryoları | Bölüm 8 |
8 | İş süreçleri | Bölüm 1 (ana kaynak 2) |
9 | İş süreçleri yaşam döngüsü ve iş süreç yönetimi | Bölüm 1-2 (ana kaynak 2) |
10 | SOA ile iş süreçlerinin modellenmesi ve orkestrasyonu | Bölüm 7 (ana kaynak 1) Bölüm 2-4, 6 (ana kaynak 2) |
11 | SOA ile iş süreçlerinin modellenmesi ve orkestrasyonu | Bölüm 7 (ana kaynak 1) Bölüm 3-4, 6 (ana kaynak 2) |
12 | Süreç analizi ve dönüşümü | Bölüm 5 (ana kaynak 2) |
13 | SOA güvenliği | Bölüm 10 (ana kaynak 1) Chapter 11 (diğer kaynaklar 1) |
14 | SOA yönetişimi | Bölüm 6 (ana kaynak 1) Chapter 12 (diğer kaynaklar1) |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Getting Started with SOA - Lecture Notes, IBM Corporation, 2007. |
---|---|
2. Papil, K., Business Process Driven SOA using BPMN and BPEL: From Business Process Modeling to Orchestration and Service Oriented Architecture, Packt Publishing, 2008. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Rosen, M., Lublinsky, B., Smith, K. T., Balcer, M. J., Applied SOA: Service-Oriented Architecture and Design Strategies, Wiley, 2008. |
4. Debevoise, T., Business Process Management with a Business Rules Approach: Implementing The Service Oriented Architecture, BookSurge Publishing, 2007. | |
5. Graham, I., Business Rules Management and Service Oriented Architecture: A Pattern Language, Wiley, 2007. | |
6. Cummins, F. A., Building the Agile Enterprise: With SOA, BPM and MBM, Morgan Kaufmann, 2008. | |
7. Fiammante, M., Dynamic SOA and BPM: Best Practices for Business Process Management and SOA Agility, IBM Press, 1st edition, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | |||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | X | ||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 226 |