AKTS - Ortadoğu`nun Tarihi ve Siyaseti
Ortadoğu`nun Tarihi ve Siyaseti (IR508) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu`nun Tarihi ve Siyaseti | IR508 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Ortadoğu'nun tarihi ve siyaseti ile ilgili kapsamlı bir bilgi sağlamaktır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Arap devletleri, İran ve İsrail`i içine alan Ortadoğu ülkelerinin siyasal tarihleri, kültürel temelleri ve sosyo-ekonomik yapıları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | Ortadoğu Siyasi Tarihine Giriş | Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 1 *Louis Fawcett, International Relations of the Middle East, (New York: Oxford University Press, 2005), Chapter 2 |
3 | Devlet İnşaası | Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 2. Nazih Ayyubi, Overstating the Arab State (London: I.B. Tairus, 1995), Chapter 1,4,8. |
4 | Ortadoğu'da Etnik-Dini Yapı ve Milliyetçilik | *Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 4. *Fouad Ajjami, “The End of Pan-Arabism”, Foreign Affairs, Vol.57, Winter 1978-79. |
5 | Siyasal Ekonomi | *Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 7. *Giacomo Luciani, “The Oil Rent, the Fiscal Crisis of the State and Democratization”, in Ghassan Salame, (ed.) Democracy without Democrats: The Renewal of Politics in the Muslim World (London: I.B. Tauris, 1994), Chapter 5. |
6 | Siyasal Yapı ve Demokratikleşme | Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 8. John Waterbury, “Democracy without Democrats?, the potential for political liberalization in the Middle East” in Ghassan Salame, (ed.) Democracy without Democrats: The Renewal of Politics in the Muslim World (London: I.B. Tauris, 1994). |
7 | Siyasal İslam | Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 9. Lisa Anderson, “Fulfilling Prophecies: State Policy and Islamist Radicalism” ,n John L. Esposito (ed), Political Islam: Radicalism or Reform? (Boulder: Lynne Reinner Publishers, 1997). |
8 | Arasınav | |
9 | Bölgesel ve Uluslararası Politika | R. Hinnebusch and A. Ehteshami (eds), The Foreign Policies of the Middle East States (Boulder: Lynne Reinner, 2002) Introduction, Chapter 1. |
10 | 11 Eylül Sonrası Ortadoğu | Meliha Altunışık, “The Middle East in the Aftermath of September 11 Attacks”, Foreign Policy, 27, (2001), s.27-40. Mubarak Altwaiji, “Neo-Orientalism and the Neo-Imperialism Thesis: Post 9/11 US and the Arab World Relationship, Arab Studies Quarterly. Fall 2014, Vol. 36 Issue 4, pp. 313-323 |
11 | Türkiye ve Ortadoğu | Ziya Öniş, “Turkey and the Arab Revolutions: Boundaries of Regional Power Influence in a Turbulent Middle East”, Mediterranean Politics, July 2014, Vol. 19 Issue 2, pp. 203-219 Hasan Kösebalaban, “Turkey and the New Middle East: Between Liberalism and Realism”, Perceptions, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 93-114. |
12 | Arap Baharı | Yusri Hazran, “The Arab Revolutions: A Preliminary Reading”, Middle East Policy , Vol. XIX, N o. 3, Fall 2012, pp. 116-123. Katerina Dalacoura, “The 2011 uprisings in the Arab Middle East: political change and geopolitical implications”, International Affairs, Vol.88, No. 1, 2012, pp. 63–79. |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Genel Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanma | |||||
2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi kazanma ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi | |||||
3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||
4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi | |||||
5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinme | |||||
6 | Araştırma tekniklerine hâkim olma ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi; | |||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımın edinilmesi | |||||
10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; çevirmenlik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanma. | |||||
11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma | |||||
12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanma | |||||
13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |