AKTS - Uluslararası Siyaset
Uluslararası Siyaset (ETI206) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Siyaset | ETI206 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası siyasetin, uluslararası kuruluşlar ve kurumlar çerçevesinde ele alınan konularının araştırılması ve yazılı ve sözlü olarak hem İngilizce hem Türkçe sınıf içinde özellikle dil ve çeviri becerilerini geliştirmeye yönelik olarak incelenmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | BM Genel Kurulu`nda görüşülen konular; BM Üye Devletleri gündemlerinin mini UN simülasyonları bağlamında tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tartışma konularının dağılımı | Ders izlencesi |
2 | MUN ve tartışma konularının hazırlanmasına ilişkin bilgiler verilmesi | Öğretmen tarafından dağıtılan ders notları |
3 | İşgal altındaki Arap sınırlarındaki insan hakları ihlalleri | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
4 | HIV ve AIDS gibi hastalıkların tedavisine ulaşabilme | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
5 | Göçmenler ve ailelerinin korunması | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
6 | İdam cezası sorunu | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
7 | İçme suyuna ulaşabilme sorunu | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
8 | Kadın haklarının korunması | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
9 | Ara Sınav | - |
10 | Kuzey Ugandadaki çocukların kaçırılması | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
11 | İnternet suçları sorunu | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
12 | Farklı kültürel kimliklere saygı | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
13 | İşkence ve diğer ağır cezalandırma yolları | Öğrenciler ve öğretmen tarafından konuya ilişkin yapılan araştırmalar |
14 | Terminoloji çalışması | Önceki haftalarda yapılmış olan sunumların terminolojisi |
15 | Terminoloji çalışması | Önceki haftalarda yapılmış olan sunumlarda kullanılmış olan terminoloji |
16 | Final Sınavı | - |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. http://bestdelegate.com/resources/ |
---|---|
2. http://www.un.org/cyberschoolbus/modelun/over.html | |
3. http://www.thimun.org/ | |
4. http://www.imun-sarang.com/MUN%20Preparation%20Guide-Book%201.pdf |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 13 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanma | X | ||||
2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi kazanma ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi | X | ||||
3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi | X | ||||
5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinme | X | ||||
6 | Araştırma tekniklerine hâkim olma ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi; | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımın edinilmesi | X | ||||
10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; çevirmenlik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanma. | X | ||||
11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | ||||
12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanma | X | ||||
13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |