AKTS - Kadın Yazarlar
Kadın Yazarlar (ELIT415) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın Yazarlar | ELIT415 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 16. yüzyıldan günümüze İngiliz kadın yazarlarını ve kadın edebiyatının genel özelliklerini tanıtmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngiliz kadın yazarların eserlerinden örneklerin irdelenmesi ve kadın edebiyatının gelişim süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş |
2 | Giriş | Giriş |
3 | 16. yüzyıl kadın yazarları | 16. yüzyıl kadın yazarları |
4 | 16. yüzyıl kadın yazarları | 16. yüzyıl kadın yazarları |
5 | 17. yüzyıl kadın yazarları | 17. yüzyıl kadın yazarları |
6 | 17. yüzyıl kadın yazarları | 17. yüzyıl kadın yazarları |
7 | 18. yüzyıl kadın yazarları | 18. yüzyıl kadın yazarları |
8 | 18. yüzyıl kadın yazarları | 18. yüzyıl kadın yazarları |
9 | Ara sınav | Ara sınav |
10 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları |
11 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları |
12 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları |
13 | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları |
14 | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları |
15 | Tekrar | Tekrar |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Showalter, Elaine. A Literature of their Own |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Queen Elizabeth I, "On Monsieur's Departure" |
3. Behn, Aphra. "The Willing Mistress," "The History of the Nun" | |
4. Burney, Frances. "The Diary and Letters of Madame D'Arbay," Evelina | |
5. Wolstencraft, Mary. A Vindication of the Rights of Women. | |
6. Austen, Jane. "Love and Friendship," Pride and Prejudice | |
7. Shelley, Mary. Frankenstein | |
8. Bronte, Charlotte. Jane Eyre | |
9. Eliot, George. "Women in France," "Silly Novels by Women Novelists" | |
10. Woolf, Virginia. A Room of One's Own | |
11. Winterson, Jeanette. "Poetics of Sex" | |
12. Carter, Angela. "Blood Story" |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 131 |