AKTS - Drama ve Performans

Drama ve Performans (ELIT336) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Drama ve Performans ELIT336 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Tiyatroyu bir performans sanatı olarak incelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • seçilen oyunlar sayesinde Britanya tiyatrosunun 1950’li yıllardan 1980’li yıllara kadar geçen süre içerisindeki özelliklerini tarihi, toplumsal ve politik bağlamda anlarlar
  • drama, tiyatro, oyun ve performans gibi kavramlar arasındaki farkı ve Aristoteles’in dramatik teori ve yapı kuramını tarihsel gelişimi içinde bilirler
Dersin İçeriği Britanya tiyatrosunun 1950`li yıllardan 1980`li yıllara kadar geçen süre içerisindeki özelliklerinin tarihi, toplumsal ve politik bağlamda incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Drama, tiyatro, performans, Aristoteles'in dramatic yapı teorisi, dramatic yapının ortaya çıkması: Tarihsel bir perspektif Britanya tiyatrosunda realizm ve naturalizmin doğması
2 Drama, tiyatro, performans, Aristoteles'in dramatic yapı teorisi, dramatic yapının ortaya çıkması: Tarihsel bir perspektif Britanya tiyatrosunda realizm ve naturalizmin doğması Britanya tiyatrosunda realizm ve naturalizm
3 Britanya tiyatrosunda realizm ve naturalizm Harold Pinter - The Dumb Waiter
4 Harold Pinter - The Dumb Waiter Harold Pinter - The Dumb Waiter
5 Harold Pinter - The Dumb Waiter Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead
6 Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead
7 Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead
8 Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead Ara sınava hazırlık
9 Ara sınav Edward Bond - Lear
10 Edward Bond - Lear Edward Bond - Lear
11 Edward Bond - Lear Caryl Churchill - Cloud Nine
12 Caryl Churchill - Cloud Nine Caryl Churchill - Cloud Nine
13 Caryl Churchill - Cloud Nine Caryl Churchill - Cloud Nine
14 Caryl Churchill - Cloud Nine Tekrar
15 Tekrar Finale hazırlık
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Dumb Waiter-Harold Pinter
2. Tom Stoppard-Rosencranz and Guildenstern are Dead
3. Edward Bond-Lear
4. Caryl Churchill-Cloud Nine

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 131