AKTS - Gotik Geleneği

Gotik Geleneği (ELIT318) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gotik Geleneği ELIT318 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı gotik edebiyat geleneğinin 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan dönemini seçilen eserler ışığında incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gotik edebiyat geleneğini kavramış olurlar
  • Gotik edebiyatın tarihsel çerçevedeki gelişimini bilirler
  • gotik edebiyat geleneğini ortaya çıktığı 18. yüzyıldan başlayarak 20. yüzyıla kadar süregelen gelişimi doğrultusunda kültürel, toplumsal, felsefi ve edebi bağlam içerisinde kavrarlar
Dersin İçeriği İngiliz gotik edebiyat geleneğinin 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan döneminin seçilen eserler ışığında ve teorik makaleler yardımı ile anlaşılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Gotik edebiyata giriş “Gothic Excess and Transgression” Fred Botting “Gothic Origins” Fred Botting
2 “Gothic Excess and Transgression” Fred Botting “Gothic Origins” Fred Botting “Gothic Histories” Andrew Smith “The Genesis of Gothic Fiction” E. J. Clery
3 “Gothic Histories” Andrew Smith “The Genesis of Gothic Fiction” E. J. Clery “18th Century Gothic” Robert Miles “The Gothic Heyday. Defining the Gothic: Otranto” by Andrew Smith
4 “18th Century Gothic” Robert Miles “The Gothic Heyday. Defining the Gothic: Otranto” by Andrew Smith Castle of Otranto Horace Walpole
5 Castle of Otranto Horace Walpole Castle of Otranto Horace Walpole
6 Castle of Otranto Horace Walpole “Gothic and the Romantics” Emma McEvoy "Gothic Mutations: Poetry” Andrew Smith
7 “Gothic and the Romantics” Emma McEvoy "Gothic Mutations: Poetry” Andrew Smith “Christabel” Samuel Taylor Coleridge
8 “Christabel” Samuel Taylor Coleridge “Victorian Gothic” Alexandra Warwick “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson
9 “Victorian Gothic” Alexandra Warwick “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson Ara sınava hazırlık
10 Ara sınav “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson “The Uncanny” Sigmund Freud
11 “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson “The Uncanny” Sigmund Freud “Gothic in the 20th Century” Catherine Spooner
12 “Gothic in the 20th Century” Catherine Spooner “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier
13 “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier
14 “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier Tekrar
15 Tekrar Finale Hazırlık
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Castle of Otranto by Horace Walpole
2. “Christabel” by Samuel Taylor Coleridge
3. “Ligeia” by Edgar Allan Poe
4. “The Body-Snatcher” by Robert Louis Stevenson
5. “Don’t Look Now” by Daphne Du Maurier

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125