AKTS - Gotik Geleneği
Gotik Geleneği (ELIT318) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gotik Geleneği | ELIT318 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gotik edebiyat geleneğinin 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan dönemini seçilen eserler ışığında incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngiliz gotik edebiyat geleneğinin 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan döneminin seçilen eserler ışığında ve teorik makaleler yardımı ile anlaşılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gotik edebiyata giriş | “Gothic Excess and Transgression” Fred Botting “Gothic Origins” Fred Botting |
2 | “Gothic Excess and Transgression” Fred Botting “Gothic Origins” Fred Botting | “Gothic Histories” Andrew Smith “The Genesis of Gothic Fiction” E. J. Clery |
3 | “Gothic Histories” Andrew Smith “The Genesis of Gothic Fiction” E. J. Clery | “18th Century Gothic” Robert Miles “The Gothic Heyday. Defining the Gothic: Otranto” by Andrew Smith |
4 | “18th Century Gothic” Robert Miles “The Gothic Heyday. Defining the Gothic: Otranto” by Andrew Smith | Castle of Otranto Horace Walpole |
5 | Castle of Otranto Horace Walpole | Castle of Otranto Horace Walpole |
6 | Castle of Otranto Horace Walpole | “Gothic and the Romantics” Emma McEvoy "Gothic Mutations: Poetry” Andrew Smith |
7 | “Gothic and the Romantics” Emma McEvoy "Gothic Mutations: Poetry” Andrew Smith | “Christabel” Samuel Taylor Coleridge |
8 | “Christabel” Samuel Taylor Coleridge | “Victorian Gothic” Alexandra Warwick “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson |
9 | “Victorian Gothic” Alexandra Warwick “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson | Ara sınava hazırlık |
10 | Ara sınav | “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson “The Uncanny” Sigmund Freud |
11 | “The Body-Snatcher” Robert Louis Stevenson “The Uncanny” Sigmund Freud | “Gothic in the 20th Century” Catherine Spooner |
12 | “Gothic in the 20th Century” Catherine Spooner | “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier |
13 | “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier | “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier |
14 | “Don’t Look Now” Daphne Du Maurier | Tekrar |
15 | Tekrar | Finale Hazırlık |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Castle of Otranto by Horace Walpole |
---|---|
2. “Christabel” by Samuel Taylor Coleridge | |
3. “Ligeia” by Edgar Allan Poe | |
4. “The Body-Snatcher” by Robert Louis Stevenson | |
5. “Don’t Look Now” by Daphne Du Maurier |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |