AKTS - Ortaçağ İngiliz Edebiyatı
Ortaçağ İngiliz Edebiyatı (ELIT207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ İngiliz Edebiyatı | ELIT207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Orta Çağ Edebiyatı'nı şekillendiren edebi tür, biçem, gelenek ve konuları tespit etmek ve tanımaktır. Ders aynı zamanda Orta Çağ Edebiyatı'nı belli tarihsel ve kültürel olguların bir ürünü olarak değerlendirdiği için eserleri tarihsel ve toplumsal bağlamda da incelemeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anglo-Saxon dönemi eserleri: Destan türü; Anglo-Norman dönemi eserleri: Romans türü; Geç Orta Çağ dönemi: Rüya şiirleri, fabliyo, hagiografi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel ve sosyal bağlam | |
2 | Anglo Sakson dönemi tarihi | Norton Anthology of English Literature I, s. 1-24 |
3 | The Dream of the Rood The Venerable Bede: Caedmon’s Hymn | The Norton Anthology of English Literature, s.24-27 |
4 | Beowulf | The Norton Anthology of English Literature I, s. 29-100 |
5 | Beowulf | The Norton Anthology of English Literature I, s. 29-100 |
6 | The Wanderer/ Sir Gawain and the Green Knight | The Norton Anthology of English Literature I, s. 111/160-213 |
7 | Sir Gawain and the Green Knight | The Norton Anthology of English Literature I, s. 160-213 |
8 | Ara sınav | Tekrar |
9 | Sir Gawain and the Green Knight / Chaucer: “General Prologue to The Canterbury Tales” | The Norton Anthology of English Literature I, s. 213-238 |
10 | Chaucer: “General Prologue to The Canterbury Tales” | The Norton Anthology of English Literature I, s. 218-238 |
11 | Chaucer: “Merchant’s Tale”, “The Prologue to Wife of Bath’s Tale”, “Clerk’s Tale” | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
12 | Orta Çağ Rüya Şiirleri- Chaucer: The Book of the Duchess | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
13 | William Langland: “The Prologue of Piers Plowman” | The Norton Anthology of English Literature I, s. 331-356 |
14 | Thomas Malory: “Morte D’Arthur” | The Norton Anthology of English Literature I, s. 438-458 |
15 | Thomas Malory: “Morte D’Arthur” | The Norton Anthology of English Literature, s. 438-458 |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Norton Anthology of English Literature I |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 148 |