AKTS - Ortaçağ İngiliz Edebiyatı

Ortaçağ İngiliz Edebiyatı (ELIT207) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ortaçağ İngiliz Edebiyatı ELIT207 3. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Orta Çağ Edebiyatı'nı şekillendiren edebi tür, biçem, gelenek ve konuları tespit etmek ve tanımaktır. Ders aynı zamanda Orta Çağ Edebiyatı'nı belli tarihsel ve kültürel olguların bir ürünü olarak değerlendirdiği için eserleri tarihsel ve toplumsal bağlamda da incelemeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dönemin önemli tarihsel ve toplumsal olaylarını ve bunların edebiyata etkisini bilirler.
  • Orta Çağ metinlerinde temsil edilen kadınların statüsü konusunda yorum yapabilirler.
  • Destan, romans, azizlerin hayat öyküsü, rüya şiirleri ve fabliyö gibi Orta Çağ edebi türlerinin temel özelliklerini bilirler.
  • Dönemin büyük hicivcilerinin eserlerinde temsil edilen sosyal eşitsizlik ve yozlaşma hakkında yorum yapabilirler.
  • hem Orta Çağ kadın düşmanı edebiyat geleneğine hem de dönemin proto-feminist söylemlerine aşinadırlar.
Dersin İçeriği Anglo-Saxon dönemi eserleri: Destan türü; Anglo-Norman dönemi eserleri: Romans türü; Geç Orta Çağ dönemi: Rüya şiirleri, fabliyo, hagiografi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tarihsel ve sosyal bağlam
2 Anglo Sakson dönemi tarihi Norton Anthology of English Literature I, s. 1-24
3 The Dream of the Rood The Venerable Bede: Caedmon’s Hymn The Norton Anthology of English Literature, s.24-27
4 Beowulf The Norton Anthology of English Literature I, s. 29-100
5 Beowulf The Norton Anthology of English Literature I, s. 29-100
6 The Wanderer/ Sir Gawain and the Green Knight The Norton Anthology of English Literature I, s. 111/160-213
7 Sir Gawain and the Green Knight The Norton Anthology of English Literature I, s. 160-213
8 Ara sınav Tekrar
9 Sir Gawain and the Green Knight / Chaucer: “General Prologue to The Canterbury Tales” The Norton Anthology of English Literature I, s. 213-238
10 Chaucer: “General Prologue to The Canterbury Tales” The Norton Anthology of English Literature I, s. 218-238
11 Chaucer: “Merchant’s Tale”, “The Prologue to Wife of Bath’s Tale”, “Clerk’s Tale” Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
12 Orta Çağ Rüya Şiirleri- Chaucer: The Book of the Duchess Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
13 William Langland: “The Prologue of Piers Plowman” The Norton Anthology of English Literature I, s. 331-356
14 Thomas Malory: “Morte D’Arthur” The Norton Anthology of English Literature I, s. 438-458
15 Thomas Malory: “Morte D’Arthur” The Norton Anthology of English Literature, s. 438-458
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Norton Anthology of English Literature I

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 6 18
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 148