AKTS - Edebi Türlerde Temel Konular
Edebi Türlerde Temel Konular (ELIT321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebi Türlerde Temel Konular | ELIT321 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri dedektiflik türüyle tanıştırmayı ve öğrencileri farklı dönemlerde üretilmiş dedektiflik edebiyatının tematik ve yapısal unsurları hakkında bilgilendirmeyi hedeflemektedir. Klasik dedektiflik edebiyatının örnek eserlerinden başlayarak çağdaş eserlere kadar, ders dedektif hikayelerindeki çeşitli unsurların (karakter, anlatım, mekân, zaman, olay örgüsü) değişimi aktarılacaktır. Seçilen kısa hikayeler ve romanlar, türün zaman içindeki değişimini örneklemektedir. Gerilim, gizem çözme, cinayet-gizem, soruşturma, gerçeği arayış, zeki dedektif figürünün problem çözme adımları, cezalandırma sistemi ve toplumda adaleti sağlama gibi konular irdelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Farklı edebi türlerin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - "Gizem", "gerilim", "suç" gibi terimlerin tanımı ve Polisiye Edebiyatının tarihi | |
2 | Polisiye türünün tarihi | |
3 | Edgar Allan Poe "Morgue Sokağı Cinayetleri" | |
4 | Edgar Allan Poe "Morgue Sokağı Cinayetleri" | |
5 | Geç Viktorya Çağı: Sir Arthur Conan Doyle – Sherlock Holmes Hikayeleri: “Kızıl Dosya” | |
6 | Sir Arthur Conan Doyle "Kızıl Dosya" | |
7 | Detektif Romanın Altın Çağı: Agatha Christie-Beş Küçük Domuz | |
8 | Agatha Christie- Beş Küçük Domuz | |
9 | Beş Küçük Domuz ve "Hard-boiled" detektif yazını | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Dashiell Hammett – Malta Şahini | |
12 | Dashiell Hammett – Malta Şahini | |
13 | Dashiell Hammett Malta Şahini, Çağdaş Modern ve Postmodern Detektif yazını | |
14 | Modern ve Postmodern Detektif yazını |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Christie, Agatha. Five Little Pigs. Harper Collins Publishers, 2007. |
---|---|
2. Doyle, Sir Arthur Conan. Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories. Volume II, Bantam Books, Inc, 1986. | |
3. Hammett, Dashiell. The Maltese Falcon. Vintage Books, 1989. | |
4. Paul, Robert S. Detective Fiction, Popular Theology and Society. Southern Illinois University Press, 1991. | |
5. Rzepka, Charles J. Detective Fiction. Polity Press, 2005. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 |