AKTS - Edebi Türlerde Temel Konular

Edebi Türlerde Temel Konular (ELIT321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Edebi Türlerde Temel Konular ELIT321 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri dedektiflik türüyle tanıştırmayı ve öğrencileri farklı dönemlerde üretilmiş dedektiflik edebiyatının tematik ve yapısal unsurları hakkında bilgilendirmeyi hedeflemektedir. Klasik dedektiflik edebiyatının örnek eserlerinden başlayarak çağdaş eserlere kadar, ders dedektif hikayelerindeki çeşitli unsurların (karakter, anlatım, mekân, zaman, olay örgüsü) değişimi aktarılacaktır. Seçilen kısa hikayeler ve romanlar, türün zaman içindeki değişimini örneklemektedir. Gerilim, gizem çözme, cinayet-gizem, soruşturma, gerçeği arayış, zeki dedektif figürünün problem çözme adımları, cezalandırma sistemi ve toplumda adaleti sağlama gibi konular irdelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı dönemlerde yazılmış dedektif yazınının tematik ve yapısal özelliklerini bilirler.
  • klasik dedektif edebiyatının örnek eserlerinden başlayarak, çağdaş eserlere kadar dedektif hikayelerindeki çeşitli unsurların (karakter, anlatım, mekân, zaman, olay örgüsü) değişimini tartışabileceklerdir
Dersin İçeriği Farklı edebi türlerin incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - "Gizem", "gerilim", "suç" gibi terimlerin tanımı ve Polisiye Edebiyatının tarihi
2 Polisiye türünün tarihi
3 Edgar Allan Poe "Morgue Sokağı Cinayetleri"
4 Edgar Allan Poe "Morgue Sokağı Cinayetleri"
5 Geç Viktorya Çağı: Sir Arthur Conan Doyle – Sherlock Holmes Hikayeleri: “Kızıl Dosya”
6 Sir Arthur Conan Doyle "Kızıl Dosya"
7 Detektif Romanın Altın Çağı: Agatha Christie-Beş Küçük Domuz
8 Agatha Christie- Beş Küçük Domuz
9 Beş Küçük Domuz ve "Hard-boiled" detektif yazını
10 Ara Sınav
11 Dashiell Hammett – Malta Şahini
12 Dashiell Hammett – Malta Şahini
13 Dashiell Hammett Malta Şahini, Çağdaş Modern ve Postmodern Detektif yazını
14 Modern ve Postmodern Detektif yazını

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Christie, Agatha. Five Little Pigs. Harper Collins Publishers, 2007.
2. Doyle, Sir Arthur Conan. Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories. Volume II, Bantam Books, Inc, 1986.
3. Hammett, Dashiell. The Maltese Falcon. Vintage Books, 1989.
4. Paul, Robert S. Detective Fiction, Popular Theology and Society. Southern Illinois University Press, 1991.
5. Rzepka, Charles J. Detective Fiction. Polity Press, 2005.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 3 16 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 12 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 127