AKTS - Modern Edebi Teori ve Eleştiri
Modern Edebi Teori ve Eleştiri (ELIT404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Modern Edebi Teori ve Eleştiri | ELIT404 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders 20. yüzyılda edebi eleştirinin çeşitlerini, kazanımlarını ve gelişimlerini kronolojik sırada kapsar ve bunları çalışmayı amaçlar. Modern dönem edebi eleştiri bakımında özellikle zengin olduğundan, yazarlar, kritikler düşünürler ve ayrıca eleştiri biçimleri ya da eleştiri teorileri seçilecektir. Her eleştirel kuram bir edebi metne uygulanarak tarihsel bağlamın önemine ve katkısına dayanarak incelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 20. yüzyılda edebi eleştiri çeşitleri, kazanımları ve gelişimi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saussure'ün Görüşlerine Giriş | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
2 | Yapısalcılık | Comtemporary Literary Theory, s. 66-86 |
3 | Marksist Eleştiri | Comtemporary Literary Theory, s. 88-108 |
4 | Marksist Eleştiri | Modern Literary Theory, s. 53-60 |
5 | Psikoanalitik Eleştiri | Contemporary Literary Theory, s. 161-167 |
6 | Psikoanalitik Eleştiri | Literary Theory : An Anthology, Freud: The Uncanny, s. 154-167 |
7 | Postyapısalcılık ve Yapısökümcü Eleştiri | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
8 | Postyapısalcılık ve Yapısökümcü Eleştiri | Contemporary Literary Theory, s. 170-184 |
9 | Ara Sınav | Tekrar |
10 | Feminist Eleştiri | Literary Theory: An Anthology, s.596-611 |
11 | Feminist Eleştiri | Modern Literary Theory, s. 109-113 |
12 | Yeni Tarihselcilik | Contemporary Literary Theory, s. 184-195 |
13 | Yeni Tarihselcilik | Literary Theory: An Anthology, s. 466-486 |
14 | Sömürgecilik Sonrası | Literary Theory: An Anthology, s. 873-886 |
15 | Okur Odaklı Eleştiri | Contemporary Literary Theory, s. 47-64 |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Philip Rice and Patricia Waugh, eds., Modern Literary Theory |
---|---|
2. Raman Selden, Widdowsen and Brooker Contemporary Literary Theory | |
3. Julie Rivkin and Michael Ryan, eds., Literary Theory: An Anthology | |
4. Raman Selden , Practicing Literary Theory and Literature | |
5. David Lodge, Nigel Wood, eds., Modern Criticism and Theory |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 179 |