AKTS - 19. Yüzyıl Romanı
19. Yüzyıl Romanı (ELIT302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyıl Romanı | ELIT302 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı on dokuzuncu yüzyıl İngiliz romanını tarihsel, kültürel ve edebi bağlamı içinde incelemektir. Derste önce dönem çeşitli yönleriyle incelenmekte, daha sonra on dokuzuncu yüzyıl İngiliz romanının başlıca özellikleri ve gelişimi, önemli yazarların seçilmiş romanlarının ayrıntılı biçimde çalışılması yoluyla ortaya konmakta ve tartışılmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tarihsel, kültürel ve edebi bağlam; Bronte kardeşler, Charles Dickens, George Eliot ve Thomas Hardy gibi önemli 19. yüzyıl İngiliz roman yazarlarının okunması ve incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tarihi, Kültürel ve Edebi Bağlam | "The Romantic Period (1785-1830)",The Norton Anthology of English Literatüre, Vol. II |
2 | Tarihsel, kültürel ve edebi bağlam | "The Victorian Age (1830-1901", The Norton Anthology of English Literature Vol. II |
3 | Charlotte Bronte ve Eserleri | Jane Eyre |
4 | Okuma ve Tartışma: Jane Eyre | Jane Eyre |
5 | Reading and Discussion: Jane Eyre | Jane Eyre |
6 | Charles Dickens ve Eserleri | David Copperfield |
7 | Okuma ve Tartışma: David Copperfield | David Copperfield |
8 | Okuma ve Tartışma: David Copperfield | David Copperfield |
9 | Ara Sınav | Tekrar |
10 | George Eliot ve Eserleri | The Mill on the Floss |
11 | Okuma ve Tartışma: The Mill on the Floss | The Mill on the Floss |
12 | Okuma ve Tartışma: The Mill on the Floss | The Mill on the Floss |
13 | Okuma ve Tartışma: The Mill on the Floss | The Mill on the Floss |
14 | Thomas Hardy ve Eserleri | "On the Western Circuit" |
15 | Okuma ve Tartışma: "On the Western Circuit" / Genel Değerlendirme | "On the Western Circuit" |
16 | Final Sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H., A Glossary of Literary Terms |
---|---|
2. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. | |
3. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel | |
4. Showalter, Elaine. A Literature of Their own: British Women Novelists from Bronte to Lessing. | |
5. Thomas, Jane (ed.) Guides to English Literature: Victorian Literature: From 1830 to 1900. | |
6. The Norton Anthology of English Literature, Vol. II | |
Ders Kitabı | 7. Bronte, Charlotte. Jane Eyre |
8. Dickens, Charles. David Copperfield. | |
9. Eliot, George. The Mill on the Floss. | |
10. Hardy, Thomas,"On the Western Circuit",The Norton Anthology of English Literature, Vol.II |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 154 |