AKTS - 17. Yüzyıl İngiliz Şiiri

17. Yüzyıl İngiliz Şiiri (ELIT339) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
17. Yüzyıl İngiliz Şiiri ELIT339 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı 17. yy İngiliz şiirinin gelişimini incelemektir. Ders öncelikle dönemin ilk yarısında yer alan tarihi, siyasi, sosyal ve kültürel oluşumları inceleyecektir. Dönemin iki önemli şiir akımının ileri gelen şairleri ve şiirlerinden seçme örnekler biçim ve içerik açısından çalışılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dönemin siyasi, sosyal, kültürel, edebi gelişimini öğrenirler
  • Şiir terimleri konusunda bilgi edinirler
  • İki yaygın şiir akımında yazan şairleri tanırlar
  • Yorum yapma yeteneklerini geliştirirler
  • Şiir analizi yapmada yetkinlik kazanırlar
Dersin İçeriği Döneme ait genel bilgi: B. Jonson, T. Carew, J. Suckling, R. Herrick, R. Lovelace, J. Donne, G. Herbert, H. Vaughan, A. Marvell gibi dönem şairlerinin eserlerinden oluşan seçkinin incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 17.yy. (ilk yarı) Tarihi, siyasi, düşünsel, sosyo-kültürel dalgalanmalar ve oluşumlara genel bakış The Norton Anthology of English Literature, 1. cilt. 6. basım
2 Dönem edebiyatına genel bakış Cavalier şiir akımının genel özellikleri The Norton Anthology of English Literature, 1.cilt, 6. basım
3 Ben Jonson (1572-1637) Cavalier şiir akımının kurucu şairi "Epitaph on S.P. ..." "Epitaph on Elizabeth, L.H." "To John Donne" The Norton Anthology of English Literature, 1.cilt. sayfa: 1219,1222,1223
4 Ben Jonson "To Penshurst" "To the Memory of my Beloved,..." The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1241, 1223
5 Robert Herrick (1591-1674) "To the Virgins to Make Much of Time" "Upon Jack and Jill" "Corrina's Going A-Maying" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1361, 1364, 1358
6 Thomas Carew (!595-1640) "An Elegy upon the Death of the Dean of Paul's ..." Sir John Suckling (1609-1642) "Song" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1696, 1705
7 Richard Lovelace (1618-1657) "To Lucasta Going to the Wars" "To Althea from Prison" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1707
8 Ara Sınav Tekrar
9 Metafizik şiir akımı: genel özellikler The Norton Anthology of English Literature, cilt 1
10 John Donne (1572-1631) Metafizik şiir akımının önde gelen şairi "The Sun Rising" "A Valediction: Forbidding Mourning" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1085, 1093
11 John Donne From the Holy Sonnets Sonnet No.10 "Death" Sonnet No.14 "Batter My Heart, three-personed God" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1116, 1117
12 George Herbert (1593-1633) "The Altar" "Love" "The Collar" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1370, 1382, 1388
13 Henry Vaughan (1621-1695) "The Retreat" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1404
14 Henry Vaughan "The World" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1407
15 Andrew Marvell (1621-1678) "To His Coy Mistress" "Bermudas" The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1416, 1420
16 Dönem Sonu Sınavı Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. Gen. Ed.The Norton Anthology of English Literature. Vol I. 6th ed.New York: W.W. Norton & Company, 1993.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 131