AKTS - Mitoloji ve Destan Geleneği
Mitoloji ve Destan Geleneği (ELIT104) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mitoloji ve Destan Geleneği | ELIT104 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Yunan ve Roma mitolojisindeki tanrıları ve onların özelliklerini tanımalarını sağlamaktır. Aşk mitleri, kahramanlar ve antik çağın önemli ailelerinin hikayeleri, Hesiod, Homer, Ovid, Virgil gibi Yunan ve Romalı yazarların metinleri üzerinden incelenecektir. Ders aynı zamanda öğrencilerin İngiliz Edebiyatındaki klasik mitoloji göndermelerini tanımalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yunan ve Roma mitolojisi, Homeros`un İlyada ve Odisea`sı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mitoloji nedir, neden mitoloji bilmemiz gerekir? | |
2 | Yaratılış Miti | Okuma: Hesiod- Theogony Ovid- "The Creation"- Metamorphoses |
3 | Titanlar ve Olimpiya'lı Tanrılar | Edith Hamilton- Mythology s. 24-35 |
4 | İnsanın yaratılış miti, az bilinen Olimpiya'lı tanrılar | Hamilton- Mythology s. 36-77 |
5 | Ara Sınav I | Tekrar |
6 | Aşk ve serüven mitleri:Cupid ve Psyche, Pyramus ve Thisbe, Orpheus ve Eurydice, Ceyx ve Alcyone, Pygmalion ve Galatea, Apollo ve Daphne | Hamilton- Mythology s. 96-120 |
7 | Çiçek mitleri: Aphrodite ve Adonis, Narcissus, Hyacinth | Ovid- Metamorphoses |
8 | Kahramanlar: Theseus, Hercules, Perseus | Hamilton-Mythology, s. 142-173 |
9 | The Quest of Golden Fleece, Daedalus, The Royal House of Thebes | Hamilton- Mythology, s. 117-130/ 139-140/ 254-267 |
10 | Atreus ailesi | |
11 | Truva Savaşı ve sonrası, Ilyada | Homer- İlyada - Bölümler:1,6,9,22,24 |
12 | Truva Savaşı ve sonrası, Ilyada | Homer- İlyada - Bölümler:1,6,9,22,24 |
13 | Ara sınav II | |
14 | Odysseus'un Maceraları, Odyssey | Hamilton- Mythology, s.202-219 |
15 | Odysseus'un Maceraları, | Hamilton- Mythology, s.202-219 |
16 | Final | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Edith Hamilton, Mythology: Timeless Tales |
---|---|
2. Homer The Illiad | |
3. Homer The Odyssey | |
4. Ovid Metamorphoses | |
5. Hesiod Theogony |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 |