AKTS - İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II

İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II (ELIT108) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II ELIT108 2. Dönem 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin İngilizcenin dil bilgisi özelliklerini kavramalarını ve dili kullanarak kendilerini geliştirmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Öğrencilerin lisans ve lisansüstü çalışmalarında ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmaları için dil bilgisi konularını tekrar ederek doğru kullanımların öğrenilmesini amaçlamaktadır. Öğrencilerin yazma becerilerine odaklanılarak fikir ve bilgilerini düzenli paragraflar ve kompozisyonlar halinde ifade etmeleri için alıştırmalar yapmalarını ve dilbilim hakkında bilgi edinmelerini hedeflemektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • dil öğreniminin temel bir parçası olan dil bilgisinin önemini anlayabilir.
  • dil bilgisi yapılarının kullanımlarını, anlamlarını ve işlevlerini kavrayabilir
  • doğru dil bilgisi kullanımının etkin ifade için önemini kavrayabilir
  • dil bilgisel yapıları yazıda doğru ve etkin bir biçimde kullanabilir
Dersin İçeriği Cümle yapısı, zarf cümlecikleri, isim cümlecikleri, sıfat cümlecikleri, cümle çeşitleri, cümleleri ögelerine ayırma, makale türleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar
2 İngilizcede zaman kipleriyle ilgili tekrar çalışması: Ernest Hemingway'in "Hills Like White Elephants" isimli öyküsü
3 Hataların Düzeltilmesi (Paragraf analizi), İngilizcede Artikeller ve Belirteçler ("Articles, Determiners and Quantifiers")
4 Paragraftan kompozisyon yazımına geçiş
5 Deneme yazısı ("Opinion Essay"), Kip Belirteçleri ("Modals")
6 Fiilimsiler ("Gerund and Infinitive")
7 Dolaylı anlatım yapısı ve Dorothy Parker’ın “A Telephone Call” isimli öyküsü
8 Deneme yazımı ("Compare and Contrast Essay"), İngilizcede Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren Sıfatlar ("Comparative and Superlative Adjectives")
9 Ara Sınav
10 Dil Bilime Giriş ("Linguistics")
11 Ses Bilim ("Phonetics")
12 Morfoloji
13 Cümle Bilgisi ("Syntax")
14 Deneme yazımı ("Argumentative Essay")
15 Dil bilgisi alıştırmaları, tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. UK: Cambridge UP, 2005.
2. Çelik, Mehmet. Linguistics for Students of English. EDM, 2007.
3. Akmaijan, Adrian, Demers, Richard A., Farmer Ann K. & Harnish Robert M. Linguistics: An Introduction to Language and Communication. The MIT Press, 2010.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100