AKTS - İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II (ELIT108) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II | ELIT108 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin İngilizcenin dil bilgisi özelliklerini kavramalarını ve dili kullanarak kendilerini geliştirmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Öğrencilerin lisans ve lisansüstü çalışmalarında ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmaları için dil bilgisi konularını tekrar ederek doğru kullanımların öğrenilmesini amaçlamaktadır. Öğrencilerin yazma becerilerine odaklanılarak fikir ve bilgilerini düzenli paragraflar ve kompozisyonlar halinde ifade etmeleri için alıştırmalar yapmalarını ve dilbilim hakkında bilgi edinmelerini hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Cümle yapısı, zarf cümlecikleri, isim cümlecikleri, sıfat cümlecikleri, cümle çeşitleri, cümleleri ögelerine ayırma, makale türleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Oryantasyon, Kurallar | |
2 | İngilizcede zaman kipleriyle ilgili tekrar çalışması: Ernest Hemingway'in "Hills Like White Elephants" isimli öyküsü | |
3 | Hataların Düzeltilmesi (Paragraf analizi), İngilizcede Artikeller ve Belirteçler ("Articles, Determiners and Quantifiers") | |
4 | Paragraftan kompozisyon yazımına geçiş | |
5 | Deneme yazısı ("Opinion Essay"), Kip Belirteçleri ("Modals") | |
6 | Fiilimsiler ("Gerund and Infinitive") | |
7 | Dolaylı anlatım yapısı ve Dorothy Parker’ın “A Telephone Call” isimli öyküsü | |
8 | Deneme yazımı ("Compare and Contrast Essay"), İngilizcede Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren Sıfatlar ("Comparative and Superlative Adjectives") | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dil Bilime Giriş ("Linguistics") | |
11 | Ses Bilim ("Phonetics") | |
12 | Morfoloji | |
13 | Cümle Bilgisi ("Syntax") | |
14 | Deneme yazımı ("Argumentative Essay") | |
15 | Dil bilgisi alıştırmaları, tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. UK: Cambridge UP, 2005. |
---|---|
2. Çelik, Mehmet. Linguistics for Students of English. EDM, 2007. | |
3. Akmaijan, Adrian, Demers, Richard A., Farmer Ann K. & Harnish Robert M. Linguistics: An Introduction to Language and Communication. The MIT Press, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |