AKTS - Tiyatro Yazınına Giriş

Tiyatro Yazınına Giriş (ELIT203) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tiyatro Yazınına Giriş ELIT203 3. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Tiyatronun dramatik gelişimini tarihsel olarak incelemek ve dramatik metinleri incelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Drama ve tiyatro hakkında bilgi sahibi olur.
  • Tiyatronun antik Yunan'dan 19. yüzyıla kadar olan tarihsel gelişimini anlar
  • Dramatik turler hakkında bilgi sahibi olur
  • Dramatik eserleri inceleyebilir.
Dersin İçeriği Tiyatro yazını ve tiyatro, tiyatro tarihi değerlendirmesi, tiyatro yazını ögeleri ve tiyatro yazını örnekleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giris
2 Tiyatro Tarihi
3 Eski Yunan Tragedyasi Sophocles, Oedipus Rex
4 Sophocles, Oedipus Rex
5 Eski Yunan Comedyasi Aristophanes, The Birds
6 Aristophanes, The Birds
7 Eski Roma'da Komedi Plautus, The Rope
8 Plautus, The Rope
9 Ara sınav Tekrar
10 Eski Roma'da Tragedya Seneca, Phaedra
11 Ortacag Tiyatrosu Everyman
12 Ronesans Tiyatrosu Christopher Marlowe, Doctor Faustus
13 Thomas Kyd, The Spanish Tragedy
14 Restorasyon Tiyatrosu William Congreve, The Way of the World
15 18. yy Tiyatrosu Oliver Goldsmith, She Stoops to Conquer
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aristotle, Poetics
4. Sylvan Barnet, et. al., Types of Drama
7. Vena, Nouryeh, Drama and Performance
Diğer Kaynaklar 2. Ayşegül Yüksel, Dram Sanatı’nda Ezgi ve Uyum
3. Sevda Şener, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi
5. Terry Hodgson, The Batsford Dictionary of Drama
6. Lee A. Jacobus, The Bedford Introduction to Drama
8. Watson and McKernie, A Cultural History of Theatre
9. J. A. Cuddon and Sven Eric Molin, Drama: The Major Genres
10. Klaus, Carl H., Miriam Gilbert and Bradford S. Field Jr., Stages of Drama

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 10
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 127