AKTS - Araştırma Teknikleri ve Akademik Yazım
Araştırma Teknikleri ve Akademik Yazım (ELIT105) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Teknikleri ve Akademik Yazım | ELIT105 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere araştırma yapabilmeleri ve araştırma sonuçlarını akademik rapor olarak sunabilmeleri için akademik araştırma konusunda uzmanlık kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik paragraf ve kompozisyonların genel özellikleri, organizasyon açısından anlaşılır, cümlelerin birbiriyle tutarlı ve uyumlu olduğu paragraflar ve kompozisyonlar ve belirli bir konu hakkında araştırma yapma becerisini kazanıp MLA alıntılama tekniğinin temel kurallarını öğrenme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş |
2 | Components of an academic paragraf | Tez cümlesi yazma |
3 | Geçerli bir tez cümlesi yazma alıştırmaları | Paragraf yazımı, düşünceleri geliştirme ve destekleme, düşünceleri şekillendirme ve taslak halinde sunma |
4 | Paragraf yazımı, düşünceleri geliştirme ve destekleme, düşünceleri şekillendirme ve taslak halinde sunma | Kompozisyon yazma |
5 | Paragraf Türlerine Devam (Sınıflandırma, Karşılaştırma, Neden-Sonuç) | Paragraf Türleri |
6 | Kompozisyon Yazma | Kompozisyon Yazma |
7 | Kompozisyon Yazma | Kompozisyon Yazma |
8 | Kompozisyon Yazma | Introduction to do research |
9 | Nasıl araştırma yapılır? | Nasıl araştırma yapılır? |
10 | ARA SINAV | Tekrar |
11 | MLA Tekniği | MLA Tekniği |
12 | MLA Tekniği | MLA Tekniği |
13 | Alıntılama ve İntihal: İntihalleri Tespit Edebilme ile ilgili alıştırmalar, kaynaklardan alıntı yapma | Alıntılama ve İntihal |
14 | Sınıf içi yazılı ödev I | Tekrar |
15 | Sınıf içi yazılı ödev II | Tekrar |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Smalley, Regina L and Mary K. Ruetten. Refining Composition Skills. London, Macmillan, 1990. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Reid, Joy M. The Process of Composition. Prentice Hall, 1988 |
3. Blanchard, Karen and Christine Root. Ready To Write More. London. Longman. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 178 |