AKTS - İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I (ELIT107) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I | ELIT107 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere İngilizce dil bilgisi kurallarını konuşurken ve yazarken etkin bir biçimde kullanmayı öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Zaman kipleri, dilek kipleri, edilgen yapı, sayılabilir ve sayılamaz isimler, belirteçler, paragraf ve makale yazımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zaman Kipleri/ Yazma Süreci: Yazım öncesi ve taslak yazımı | Derse Giriş |
2 | Zaman Kipleri/ Yazım Süreci: Yazım öncesi ve taslak yazımı | Zaman Kipleri/ Yazım Süreci |
3 | Dilek Kipleri/ Yazım Süreci: Gözden geçirme, Düzenleme ve Düzeltme | Dilek Kipleri/ Yazım Süreci |
4 | Dilek Kipleri/ Paragrafın ögeleri | Dilek Kipleri/Paragraf |
5 | Dilek Kipleri / Makale ögeleri: Tez cümlesi, uyum, düzen ve paragraflar | Dilek Kipleri / Makale ögeleri |
6 | Edilgen Yapı/ Makale ögeleri: Bağlaçlar | Edilgen Yapı/ Makale ögeleri |
7 | Edilgen Yapı/ Kaynak göstererek yazma | Edilgen Yapı/ Kaynak göstererek yazma |
8 | Ara sınav | Tekrar |
9 | Şart Kipi/ Makale türleri: Örnekleyici Makale | Şart Kipi/ Makale türleri |
10 | Şart Kipi/ Makale Türleri: Örnekleyici Makale | Şart Kipi/ Makale Türleri |
11 | İsim Fiiller ve Mastarlar/ Makale Türleri: Öyküleme | İsim Fiiller ve Mastarlar / Makale Türleri |
12 | İsimler ve Artikeller/ Makale Türleri: Betimleyici Makale | İsimler ve Artikeller/ Makale Türleri |
13 | Sıfatlar ve Zarflar/ Makale Türleri: Betimleyici Makale | Sıfatlar ve Zarflar/ Makale Türleri |
14 | Belirteç ve zamirler | Belirteç ve zamirler |
15 | Tekrar | Tekrar |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Alexander, L.G. Longman Advanced Grammar. Essex: Longman, 1993. |
---|---|
2. Rosa Alfred, Paul Eschholz. Models for Writers: Short Essays for Comparison, Boston: Bedford/st. Martins, 2001 | |
3. Boardman, Cynthia A., Jia Frydenberg. Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essay, Pearson ESL, 2008. | |
4. Azar, Betty Schrampfer. Understanding and Using Grammar, New Jersey: Prentice Hall Regents, 1989. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 |