AKTS - İngiliz Edebiyat Tarihi I
İngiliz Edebiyat Tarihi I (ELIT101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyat Tarihi I | ELIT101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerini dört yıl boyunca alacakları alan derslerine hazırlamak için ilk çağlardan 17. yüzyıl sonuna kadar, İngiliz Edebiyatı türleri ve yazarlarını tarihsel ve kültürel gelişmeler ışığında ana hatlarıyla bilgilendirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İlk çağlar; Ortaçağ; 16. yüzyıl; Sone geleneği; 17. Yüzyıl; John Milton. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Norton Antoloji |
2 | İngiliz Edebiyatı'nın ilk Çağları | Norton Antoloji |
3 | Beowulf, Caedmon’s Hymn, The Dream of the Rood, The Wanderer… | Norton Antoloji |
4 | Beowulf, Caedmon’s Hymn, The Dream of the Rood, The Wanderer… | Norton Antoloji |
5 | Ortaçağ, Balad Örnekleri, “Lord Randall,” “The Three Ravens” | Norton Antoloji |
6 | Geoffrey Chaucer, The Canterbury Tales, Mystery Plays | Norton Antoloji |
7 | Sir Thomas Malory, Everyman, Sir Gawain and the Green Night, Piers Plowman, William Langland | Norton Antoloji |
8 | 16.yüzyıl, Songs and Lyrics: Thomas Campion “My Sweetest Lesbia”, “Rose Cheeked Laura” | Norton Antoloji |
9 | ARA SINAV I | - |
10 | Sone Geleneği, T.Wyatt “I Find No Peace” “Farewell,” Edmund Spenser from “Amoretti” Sir Philip Sidney “Astrophil and Stella,” William Shakespeare, 18 ve 130. Soneler | Norton Antoloji |
11 | Sone Geleneği, T.Wyatt “I Find No Peace” “Farewell,” Edmund Spenser from “Amoretti” Sir Philip Sidney “Astrophil and Stella,” William Shakespeare, 18 ve 130. Soneler | Norton Antoloji |
12 | ARA SINAV II | Norton Antoloji |
13 | 17. Yüzyıl, Metaphysical Poetry, J.Donne, “The Flea”, “The Canonization, Andrew Marvell “To His Coy Mistress” Cavalier Poetry B.Jonson “Come My Celia”, R. Herrick, “Upon Julia’s Clothes” | Norton Antoloji |
14 | John Milton, Paradise Lost, Samson Agonistes | Norton Antoloji |
15 | John Milton, Paradise Lost, Samson Agonistes, | Norton Antoloji |
16 | Genel Sınav | - |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. (gen.ed.)The Norton Anthology of English Literature. 6th ed.New York.Volume I. London: W.W.Norton&Company, 1993. |
---|---|
2. Thornley G.C., Roberts Gwyneth. An Outline of English Literature, London: Longman,1996. | |
3. Rogers, Pat. An Outline of English Literature, Oxford University Press, 1988. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 |