AKTS - Edebi Terimler ve Akımlar
Edebi Terimler ve Akımlar (ELIT103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebi Terimler ve Akımlar | ELIT103 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri lisans eğitimleri boyunca kullanacakları edebiyat terimleri ve edebiyat akımları konularında bilgilendirmektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çeşitli edebi türlerin tanımları, örnekleri, analizleri ve edebiyat akımlarına genel bir bakış. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Destan-tanım Örnekler:The Odyssey Beowulf-belgesel izleme | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, 6. basım, sayfa: 27-63 |
2 | Mit-mitoloji-efsane-fabl-hikaye tanımlar ve örnekler | Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
3 | Romans-Ortaçağ'da aşk kavramı Tanım Örnek: Sir Gawain and the Green Knight | The Norton Anthology of English Literature, 1. cilt, sayfa: 200-286 |
4 | Rüya Vizyonu-Alegory-Aliterasyon Tanım Örnek: William Langland- The Vision of Piers Plowman | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 256 |
5 | Söz sanatları: benzetme-mecaz-ironi ve çeşitleri-sembol Tanım Lirik-ağıt-balad ve çeşitleri Tanım Örnek: Song to Celia, On My First Son, Lord Randall | A Handbook to Literature, The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1220, 1225, 389 |
6 | Sone Tanım Örnek eserler Söz sanatları: gönderme-imge-paradoks | A Glossary of Literary Terms |
7 | Cavalier ve Metafizik şiir akımları Tanım-özellikler İlgili söz sanatları Örnek eserler | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1080, 1368 |
8 | Ara sınav | Tekrar |
9 | Yergi Tanım Örnek: John Dryden-The Art of Satire | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1843 |
10 | Öykü-öykü öğeleri Tanım Örnek: Kate Chopin-The Story of an Hour | The Norton Anthology of Short Fiction, sayfa: 156-159 |
11 | Roman-roman çeşitleri (pikaresk-mektup-korku-bilinç akışı-bilim kurgu-yeni roman-anti-roman Tanım | A Handbook of Literature |
12 | Ara sınav | Tekrar |
13 | Edebi Akımlar Realizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
14 | Naturalizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
15 | Modernizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
16 | Dönem sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M. H. ( Gen. Ed. ). The Norton Anthology of English Literature. Sixth Edition, Volume I. London: W. W. Norton & Company, 1993. |
---|---|
2. Cuddon, J A. Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Harmondsworth, England: Penguin, 1998. | |
3. Harmon, William and Hugh C Holman. A Handbook to Literature. New Jersey: Prentice Hall Inc., 1996. | |
4. Abrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. Sixth Edition. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 |