AKTS - İş Hayatında Yaratıcılık

İş Hayatında Yaratıcılık (ART265) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Hayatında Yaratıcılık ART265 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, yaratıcılığı geliştirebilme ve kullanabilme yetisini kazandırma.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pratik çözümler üretebilme
  • İş yerinde ve hayatta kriz yönetimi
  • Karar alma aşamasının risk hesaplamaları
  • Deneyselliğe açık olma ve risk alma
Dersin İçeriği Yaratıcılık teknikleri; yaratıcılığın iş hayatımızda uygulanması; sektöre dışardan bakma ve eleştirme; sanat aracılığıyla yeni yaklaşımlar oluşturma; yenilikçi fikirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı, 21. yüzyıl sektörlerinde yaratıcılık
2 Yaratıcılık süreci ve ilham kaynağı oluşturmak
3 Yaratıcı metodları besleme ve beslenme sonrası çıkarımları projeye uygulama (Yöntem)
4 Bireysel veya takım halinde bir konuyu yeni bakış açısıyla değerlendirme üzerine proje geliştirme ve yöntemler Proje geliştirme için ön hazırlık
5 Proje esnasında müşteri ya da ilgili krizleri aşabilme
6 Proje sunumları ve öğrencilerin birbirlerini değerlendirmesi/eleştirmesi
7 Proje Bütçe Çalışması / Satın Alma Teknikleri
8 Ara Değerlendirme
9 Konusunda uzman konuşmacıyla uygulamalı ders (Kısa bilgilendirme ve soru/cevap)
10 Yaratıcı Strateji Geliştirme ve uygulama / Müşteri isteklerini anlama
11 Fakültelerine göre belirlenecek önceden yapılmış proje/dava/reklam vb. bir çalışmanın yeniden analiz edilmesi / müşteri ihtiyaçlarını anlama
12 Yapılan analizleri değerlendirmek ve yeni yaratıcı yaklaşımlar geliştirmek
13 İş hayatında İletişim Sonraki ders konusuna hazırlık
14 4. Nesil Sanayi Devrimi ve yaratıcılık
15 Genel eğitim dönemi değerlendirmesi
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Harvard Business Review Press (2013). Kendinizi Yönetmek. Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist Yayın Grubu.
2. Gelb, M. J. (2000). Leonardo da Vinci Gibi Düşünmek: Yedi Adımda Deha. İstanbul: Beyaz Yayınları.
3. Gelb, M. J. (2004). Dehanızı Keşfedin: Tarihin En Devrimci 10 Aklı Gibi Düşünmenin Yolları. Handan Balkara (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları.
4. May, R. (1987). Yaratma Cesareti. Alper Oysal (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 2 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 22 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 2 4 8
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100