Japonca II (JAP202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Japonca II JAP202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
JAP201
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, JAP201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Japonca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Hiragana, katakana tanıyabilir, • kısa temel düzey metinlerdeki ana fikri bulabilir, • soru yönergelerini okuyup anlayabilir. • Temel düzey bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • Kendini basitçe tanıtabilir ve temel selamlaşma ifadelerini kullanabilir. • Fiyat sorabilir, bir şey rica edebilir. • Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman kullanarak bir gününü anlatabilir. Anlatımda yer, zaman, vasıta, araç belirtebilir.(ismin –i -e,-de,-den halleri ve ile bağlacı kullanarak) • Aile ve akraba bireylerini tanıtıp, onlar hakkında basit bilgiler verebilir. • Yiyecek ve içecek siparişi verebilir.
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Japoncanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon/Ders Tanıtım Ders Tanıtım
2 5 tane Kanji’nin yazılışı ve okunuşunun öğretilmesi Resim Kartları, Ders Kitabı, CD
3 Ünite 11- Japonca’da sayma şekilleri. Alıştırmalar Ders Kitabı, CD
4 Ünite 11 Japonca’da insanların sayımı, arabaların sayımı, Japonca’da zaman (hafta,ay,yıl) Ders Kitabı, CD, Resim kartları
5 Ünite 13- Tekrar, alıştırmalar Ünite 14-Yönler Alıştırma Kitapçığı, Ders Kitabı
6 Sıfatların Geçmiş zaman hali ve olumlu olumsuz halleri 5 tane Kanji öğretilmesi Ders Kitabı, CD
7 ARA SINAV
8 Ünite 12 Sıfat kullanarak iki şey arasında karşılaştırma yapmanın öğretilmesi Alıştırma. Ders Kitabı, CD
9 Ünite 13 11 tane fiilin öğretilmesi Kanji çalışması.5 tane yeni kanji öğrenimi Ders Kitabı, CD
10 Ünite 13 4 tane sıfat öğretimi, Eylemlerde istek belirtme söylemleri Alıştırma Ders Kitabı, Fiil Kartları
11 Ünite 14 18 tane fiilin öğretilmesi Japonca fiillerin “te”hali 5 tane Kanji öğretilmesi Ders Kitabı, Fiil Kartları
12 Ünite 14 Japonca fiillerin “te”hali Japonca Şimdiki Zaman ve Japonca’da rica,talep,uyarı, öneri kalıplarının öğrenilmesi Alıştırma. Ders Kitabı, Fiil Kartları
13 Ünite 15 12 tane fiil ve İzin isteme, yasak bildirme, öğretilmesi Ders Kitabı, Fiil Kartları
14 Ünite 15 – Alıştırma
15 Genel Tekrar
16 FINAL

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Minna no Nihongo1: Surīē Nettowāku, Kabushiki Kaisha,Tokyo, 2012, International Japanese Language Institute.
Diğer Kaynaklar 2. Cd ve ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100