Almanca II (GER202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Almanca II GER202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
GER201
Dersin Dili Almanca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, GER201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Almanca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • yönergeleri okuyabilecek ve takip edebilir, • okuma becerilerini geliştirir,
  • Konuşma: • günlük faaliyetler hakkında konuşabilir, • geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı Ders tanıtım kitapçığı
2 Modul 5 / Lektion 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri Konuşma: yönler; birinden yardım isteme Şehirdeki kurumlar ve yerler Yer belirten edatlar Ders kitabı sayfa:9-12
3 Modul 5 / Lektion 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme Okuma: ev ilanları Yazma: E posta yaz İyelik zamirleri Ders kitabı sayfa: 13-16
4 Modul 5 / Lektion 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşun: bir yeri değerlendirme Okuma: Blog Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri Ders kitabı sayfa: 17-19
5 Modul 6 / Lektion 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für Ders kitabı sayfa: 25- 28
6 Modul 6 / Lektion 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma Okuma: gazete metni Yazma: yaratıcı yazma Edatlar: mit ve ohne Modalverb: wollen Ders kitabı sayfa:29 - 32
7 Modul 6 / Lektion 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma Okuma: Kılavuz Emir cümleleri (Sie) Modalverb: sollen Ders kitabı sayfa: 33-36
8 ARASINAV
9 Modul 7 / Lektion 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak Geçmiş zaman: war, hatte Ayrılamayan fiiler ( geçmiş ) -ung kelime oluşu Ders kitabı sayfa: 41-43
10 Modul 7 / Lektion 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler Okuma: Günlük Yazma: Eposta Emir cümleleri ( du/ihr) Kişi zamirleri ( i-hali) Ders kitabı sayfa: 45- 47
11 Modul 7 / Lektion 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma Okuma: gazete sütunu Modalverb: dürfen, müssen Ders kitabı sayfa: 49- 51
12 Modul 8 / Lektion 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme Okuma: forum gönderileri Komparativ - Karşılaştırma Ders kitabı sayfa: 57-58
13 Modul 8 / Lektion 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu Ders kitabı sayfa: 61-64
14 Modul 8 / Lektion 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern. Konuşma: dilekleri ifade etmek; Okuma: tebrik: davetiyeler Dilek kipi: würde Sıra belirten sayılar Ders kitabı sayfa: 65-68
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Menschen A1.2/Kursbuch Arbeitsbuch
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100