AKTS - Türk Dış Politikası II
Türk Dış Politikası II (IR304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dış Politikası II | IR304 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Türk dış politikasında 1960 yılından günümüze kadar gerçekleşen önemli siyasi, ekonomik ve toplumsal unsurları incelemek bu dersin temel amacıdır. Türkiye'nin iç dinamiklerinde, bölgesel ve evrensel bazda gerçekleşen olaylara göre, diğer devletlerle olan ilişkilerinde ve uluslararası siyasi konumunda meydana gelen değişimleri analiz etmek dersin ağırlık noktası olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 1960`tan günümüze Türk dış politikası; Türkiye?nin bu dönemde, Avrupa, ABD, Güney Amerika, Ortadoğu, Rusya ve Uzakdoğu ile ilişkileri; Soğuk Savaş döneminde Göreceli Özerklik zamanı, Batı Bloku ve ardından Küreselleşmenin Yörüngesinin etkisinde kaldığı zaman dilimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giris | Yok |
2 | Bölüm 5, 1960-1980: Göreceli Özerklik 3, ABD ve NATO ile İlişkiler | Oran, B., ss. 393-342 |
3 | Bölüm 5, Yunanistan ve SSCB ile İlişkiler | Oran, B., ss. 432-474 |
4 | Bölüm 5, Orta Doğu ve Avrupa Ekonomik Birliği ile İlişkiler | Oran B., ss. 474-524 |
5 | Bölüm 6, 1980-1990: Türkiye Batı Bloku'nun Yörüngesinde- 2, ABD ve NATO ile İlişkiler | Oran B, ss. 521-595 |
6 | Bölüm 6, Avrupa Topluluğu Ülkeleri ve Yunanistan ile İlişkiler | Oran, B., ss. 521-595 |
7 | Bölüm 6, Orta Doğu, SSCB ve Balkanlar ile İlişkiler | Oran, B., ss. 595-647 |
8 | Ara Sinav | Yok |
9 | Bölüm 7, 1990-2001: Türkiye Küreselleşmenin Yörüngesinde, ABD ve NATO ile İlişkiler | Oran, B. ss. 647-725 |
10 | Bölüm 7, Avrupa Birliği ile İlişkiler | Oran, B., ss. 725-790 |
11 | Bölüm 7, Kafkaslar ve Orta Asya İlişkileri | Oran B., ss. 725-790 |
12 | Bölüm 7, Yunanistan ve Balkanlar ile İlişkiler ve İnsan Hakları | Oran, B., ss. 790-850 |
13 | Bölüm 7, Rusya ve Orta Doğu ile İlişkiler | Oran, B., ss. 850-891 |
14 | Bölüm 8, 2001-2006: Karmaşık 9/11 Sonrasında Türkiye, Uluslararası Çevre ve Dinamikler | Oran B, ss. 891-899 |
15 | Bölüm 8, İç Olaylar ve Dinamikler | Oran, B., ss. 899-915 |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Oran, B., Turkish Foreign Policy:1919-2006 Facts and Analyses with Documents, Utah University Press, 2010 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | |||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | |||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | |||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | |||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |