AKTS - Türk Dış Politikası II

Türk Dış Politikası II (IR304) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk Dış Politikası II IR304 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Türk dış politikasında 1960 yılından günümüze kadar gerçekleşen önemli siyasi, ekonomik ve toplumsal unsurları incelemek bu dersin temel amacıdır. Türkiye'nin iç dinamiklerinde, bölgesel ve evrensel bazda gerçekleşen olaylara göre, diğer devletlerle olan ilişkilerinde ve uluslararası siyasi konumunda meydana gelen değişimleri analiz etmek dersin ağırlık noktası olacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türk Dış Politikası tarihini siyasi, ekonomik ve toplumsal boyutlarıyla öğrenmek.
  • Türk dış politikasının oluşumunda hangi fikirler, söylemler ve ideolojilerden etkilendiğini bilmek.
Dersin İçeriği 1960`tan günümüze Türk dış politikası; Türkiye?nin bu dönemde, Avrupa, ABD, Güney Amerika, Ortadoğu, Rusya ve Uzakdoğu ile ilişkileri; Soğuk Savaş döneminde Göreceli Özerklik zamanı, Batı Bloku ve ardından Küreselleşmenin Yörüngesinin etkisinde kaldığı zaman dilimleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giris Yok
2 Bölüm 5, 1960-1980: Göreceli Özerklik 3, ABD ve NATO ile İlişkiler Oran, B., ss. 393-342
3 Bölüm 5, Yunanistan ve SSCB ile İlişkiler Oran, B., ss. 432-474
4 Bölüm 5, Orta Doğu ve Avrupa Ekonomik Birliği ile İlişkiler Oran B., ss. 474-524
5 Bölüm 6, 1980-1990: Türkiye Batı Bloku'nun Yörüngesinde- 2, ABD ve NATO ile İlişkiler Oran B, ss. 521-595
6 Bölüm 6, Avrupa Topluluğu Ülkeleri ve Yunanistan ile İlişkiler Oran, B., ss. 521-595
7 Bölüm 6, Orta Doğu, SSCB ve Balkanlar ile İlişkiler Oran, B., ss. 595-647
8 Ara Sinav Yok
9 Bölüm 7, 1990-2001: Türkiye Küreselleşmenin Yörüngesinde, ABD ve NATO ile İlişkiler Oran, B. ss. 647-725
10 Bölüm 7, Avrupa Birliği ile İlişkiler Oran, B., ss. 725-790
11 Bölüm 7, Kafkaslar ve Orta Asya İlişkileri Oran B., ss. 725-790
12 Bölüm 7, Yunanistan ve Balkanlar ile İlişkiler ve İnsan Hakları Oran, B., ss. 790-850
13 Bölüm 7, Rusya ve Orta Doğu ile İlişkiler Oran, B., ss. 850-891
14 Bölüm 8, 2001-2006: Karmaşık 9/11 Sonrasında Türkiye, Uluslararası Çevre ve Dinamikler Oran B, ss. 891-899
15 Bölüm 8, İç Olaylar ve Dinamikler Oran, B., ss. 899-915
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Oran, B., Turkish Foreign Policy:1919-2006 Facts and Analyses with Documents, Utah University Press, 2010

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 150