AKTS - Türk Dış Politikası I
Türk Dış Politikası I (IR303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dış Politikası I | IR303 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Türk Dış Politikasına etki eden iç ve dış dinamikleri öğrencilere aktararak analiz becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti?nin kurulmasında izlenen Türk Dış Politikası, Soğuk Savaş yılları arasındaki temel dış politika konuları, Türk dış politikasını bu dönemde etkileyen faktörler, Türk diplomasisinin özellikleri Türk Dış İşleri Bakanlığı?nın yapısı ve organizasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Osmanlı İmparatorluğunun Dış İlişkileri, 1774-1918 | Hale,1. Ünite, ss. 8-30 |
3 | Direniş, Yeniden Yapılanma ve Diplomasi, 1918-39 | Hale, Ünite 2, ss.31-55. |
4 | Türkiye ve İkinci Dünya Savaşı , 1939-1945 | Hale, Ünite 3, ss.56-75 |
5 | Türkiye ve Soğuk Savaş , 1945-1963 : Çatışma Dönemi | Hale, Ünite 4, ss.78-103. |
6 | Kısa Sınav | Yok |
7 | Türkiye ve Soğuk Savaş , 1964-1990 : Küresel değişimler ve bölgesel çatışmalar | Hale, Ünite 5, ss.104-134. |
8 | Soğuk Savaşı sonrası Türk Dış Politikası | Hale, Ünite 6, ss.135-157. |
9 | Ara Sinav | Yok |
10 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Batı: Türkiye ve ABD | Hale, Ünite 7, pp.158-173. |
11 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Batı: Türkiye ve Avrupa Birliği | Hale, Ünite 8, ss.174-193. |
12 | Kısa Sınav | Yok |
13 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Yunanistan, Kıbrıs ve Balkanlar | Hale, Ünite 9, ss.194-207. |
14 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Rusya, Karadeniz, Transkafkasya ve Orta Asya | Hale, Ünite 10, ss.207-225. |
15 | Genel Özet | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (Oxon: Routledge, 2013) |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | |||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | |||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | |||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | |||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |