AKTS - Türk Dış Politikası I

Türk Dış Politikası I (IR303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk Dış Politikası I IR303 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı Türk Dış Politikasına etki eden iç ve dış dinamikleri öğrencilere aktararak analiz becerilerini geliştirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türk Dış Politikası tarihini siyasi, ekonomik ve toplumsal boyutlarıyla öğrenmek.
  • Türk dış politikasının oluşumunda hangi fikirler, söylemler ve ideolojilerden etkilendiğini bilmek.
Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyeti?nin kurulmasında izlenen Türk Dış Politikası, Soğuk Savaş yılları arasındaki temel dış politika konuları, Türk dış politikasını bu dönemde etkileyen faktörler, Türk diplomasisinin özellikleri Türk Dış İşleri Bakanlığı?nın yapısı ve organizasyonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Osmanlı İmparatorluğunun Dış İlişkileri, 1774-1918 Hale,1. Ünite, ss. 8-30
3 Direniş, Yeniden Yapılanma ve Diplomasi, 1918-39 Hale, Ünite 2, ss.31-55.
4 Türkiye ve İkinci Dünya Savaşı , 1939-1945 Hale, Ünite 3, ss.56-75
5 Türkiye ve Soğuk Savaş , 1945-1963 : Çatışma Dönemi Hale, Ünite 4, ss.78-103.
6 Kısa Sınav Yok
7 Türkiye ve Soğuk Savaş , 1964-1990 : Küresel değişimler ve bölgesel çatışmalar Hale, Ünite 5, ss.104-134.
8 Soğuk Savaşı sonrası Türk Dış Politikası Hale, Ünite 6, ss.135-157.
9 Ara Sinav Yok
10 Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Batı: Türkiye ve ABD Hale, Ünite 7, pp.158-173.
11 Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Batı: Türkiye ve Avrupa Birliği Hale, Ünite 8, ss.174-193.
12 Kısa Sınav Yok
13 Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Yunanistan, Kıbrıs ve Balkanlar Hale, Ünite 9, ss.194-207.
14 Soğuk Savaş sonrası Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Rusya, Karadeniz, Transkafkasya ve Orta Asya Hale, Ünite 10, ss.207-225.
15 Genel Özet Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (Oxon: Routledge, 2013)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 5 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 150