AKTS - Çocuk Hukuku
Çocuk Hukuku (LAW261) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Hukuku | LAW261 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Lisans öğrencilerinin Uluslararası ve Ulusal hukuk alanında çocuğun yeri ve çocuk hakları konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çocuk hukuku, çocuk hukukunun tarihsel gelişimi, çocuk hakları ve önemi, çocuk haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukukunda çocuk, soy bağı ve velayet, evlat edinme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve amacının açıklanması, ders kaynaklarının tanıtılması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
2 | Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
3 | Çocuk haklarının anlamı ve önemi | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
4 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
5 | Uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
6 | Türk hukukunda çocuk hakları | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
7 | Çocuğun korunması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
8 | Çocuğun korunması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
9 | Çocuk ve soybağı | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
10 | Çocuk ve velayet | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
11 | Ara sınav | |
12 | Evlat Edinme | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
13 | Sosyal yardım ve güvenlik açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
14 | Eğitim ve öğretim hakkı açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
15 | İş hukuku açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. TANRIBİLİR, Feriha Bilge; Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Koruma Mekanizmaları, Ankara 2011. |
3. RUHİ, Ahmet Cemal/ÖZDEMİR, Hayrunnisa; Çocuk Hukuku, Ankara 2013. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 1 | 9 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 75 |