AKTS - Seminer I
Seminer I (LAW355) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer I | LAW355 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin akademik yazım becerilerini geliştirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik makale yazımında dikkat edilmesi gerekenler, araştırma ve yazım teknikleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, yöntemi ve çıktıları hakkında bilgilendirme | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
2 | Araştırma yapma ve veritabanı kullanma hakkında bilgilendirme, konu seçimi hakkında bilgilendirme | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
3 | Bir makale yazmaya başlarken: Atıf ve alıntı kuralları, intihal, kaynakça hazırlama, başlıklandırma, kısaltma kullanma, mahkeme kararları ve kanunlara atıf yapma kuralları | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
4 | Giriş ve sonuç kısmının anlamı, öğrencilerin önerdiği/seçtiği konuların tartışılması | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
5 | Öğrencilerin yazdığı başlıkların sınıfta birlikte incelenmesi ve öneriler geliştirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
6 | Öğrencilerin hazırladığı giriş bölümlerinin sınıfla incelenerek öneriler geliştirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
7 | ARASINAV | |
8 | Öğrencilerin hazırladığı giriş bölümlerinin sınıfla incelenerek öneriler geliştirilmesi (2), sunum yaparken dikkat edilmesi gerekenler, sunum takviminin kesinleşmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
9 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
10 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
11 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
12 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
13 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
14 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
15 | Sunumlar ve sınıfta sunumların değerlendirilmesi | Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
16 | genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Heretik Yayıncılık, Ankara, 2013 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 77 |