AKTS - Ceza Hukuku Genel Hükümler II
Ceza Hukuku Genel Hükümler II (LAW236) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ceza Hukuku Genel Hükümler II | LAW236 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ceza Hukuku Genel Hükümler dersinde, ceza hukukunun tarihi gelişimi içerisinde gözlemlenen süreçlerden yola çıkılarak varılan modern hukuk düzeni kapsamında, suçlu ve ceza kavramlarının Türk Ceza Hukukuna ilişkin mevzuat ve yargı kararları esas alınarak ortaya konulması hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ceza kanunlarının uygulanma alanı içerisinde suçun ortaya çıkış şekilleri, hukuki sonuçlarının toplum, suçlu ve hukuk düzeni bakımından temel meseleleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suçun manevi unsuru | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
2 | Kast | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
3 | Taksir | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
4 | İsnad edilebilirlik | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
5 | Kusur yeteneğine etki eden haller | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
6 | Kusurluluğa etki eden haller | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
7 | Kusurluluğa etki eden haller | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Teşebbüs | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
10 | İştirak | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
11 | Suçların içtimaı | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
12 | Cezalar | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
13 | Güvenlik Tedbirleri | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
14 | Dava ve ceza ilişkisini düşüren sebepler | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
15 | Dava ve ceza ilişkisini düşüren sebepler | HAFIZOĞULLARI – ÖZEN (ilgili bölüm) |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. Zeki HAFIZOĞULLARI, Muharrem ÖZEN, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler |
---|---|
6. CENTEL/ZAFER/ÇAKMUT, Türk Ceza Hukukuna Giriş | |
7. TOROSLU, Ceza Hukuku Genel Kısım | |
8. KOCA/ÜZÜLMEZ, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler | |
Diğer Kaynaklar | 4. Türk Ceza Kanunu |
5. Yargı Kararları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |