AKTS - İdare Hukuku II
İdare Hukuku II (LAW234) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdare Hukuku II | LAW234 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, idarenin işlevlerini nasıl yerine getirdiği ve idarenin bu sırada yurttaşların haklarına verebilecekleri zararlar bakımından idarenin nasıl sorumlu tutulabileceği konusunda öğrencinin bilgi ve becerilerinin arttırılmasıdır. Bu kapsamda öğrencilerin partik çalışmalar aracılığıyla idari uyuşmazlıkları çözme ve idare hukukuna özgü muhakeme yeteneklerinin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İdarenin düzenleme, yaptırım uygulama ve mal edinme yetkileri, kamu hizmeti ve kolluk hukuku, kamu görevlileri, disiplin hukuku, kamu malları, idarenin sorumluluğu, idare hukukunda güncel eğilimler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdarenin işlevleri ve kamu hizmeti kavramı , türleri ve kurulması | Günday, s. 342 vd. |
2 | Kamu hizmetlerinin görülmesinde uygulanan sistemler | Günday, s. 342 vd. |
3 | Kamu hizmetlerinin hukuki rejimi ve özel kişilere gördürülmesine ilişkin gelişmeler ve tartışmalar | Günday, s. 351 vd. |
4 | İdarenin kolluk faaliyetleri, kapsam ve sınırlar. | Günday, s. 289 vd. |
5 | Türkiye’de Güvenlik Hizmetlerine İlişkin mevzuat ve uygulanmasına ilişkin sorunlar | Günday, s. 21 vd. |
6 | Kolluk yetkilerinin genişlediği durumlar ve sınırları | Günday, s. 316 vd. |
7 | Arasınav | |
8 | Kamu görevlileri ve kamu görevlilerine uygulanan hukuki rejim | Günday, s.579 vd. |
9 | Kamu Malları Kavramı ve Uygulanacak hukuki rejim | Günday, s. 539 vd. |
10 | İdarenin Sorumluluğu (Temel Esaslar) | Günday, s. 369 vd. |
11 | Kişisel kusur, hizmet kusuru kavramları ve Anayasanın 129/5 hükmünün anlamı | Günday, s. 374 vd. |
12 | İdarenin kusurlu ve kusursuz sorumluluğu, kusursuz sorumluluğa esas olan ilkeler | Günday, s.383 vd. |
13 | İdarenin verdiği zararlardan doğan tazminat davaları ve rücu edilmesi | Günday, s. 383 vd. |
14 | İdarenin yargı dışı denetim yolları | Günday, s. 232 vd. |
15 | Değerlendirme ve pratik | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayınları, Ankara, 2013. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Yahya K. Zabunoğlu, İdare Hukuku, Turhan Kİtabevi, Ankara, 2012. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 3 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |