AKTS - Kriminoloji
Kriminoloji (LAW421) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kriminoloji | LAW421 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kriminoloji dersinin amacı, öğrencilerin suçun ve suçluluğun sebeplerini, ortaya çıkış şekillerini öğrenerek bunların önlenmesi ve kontrolü üzerine teorik ve deneysel bilgileri almalarıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Suç, suçluluk, mağdur ve sosyal kontrol organları; yetişkin suçluluğu, genç suçluluğu ve sosyal sapma; olumsuz sosyal davranışlar olan uyuşturucu ve alkol kullanımı, işsizlik, evsizlik, fahişelik gibi sosyal sorunlar; suç mağduru öğretisi olan viktimoloji konularının kriminoloji içerisindeki yeri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriminoloji ve diğer bilimlerle ilişkisi, kriminolojinin tarihsel gelişimi, kriminolojik araştırmada metod. | SOKULLU AKINCI, s. 27-47 |
2 | Suç nedenleri-suç etolojisi. | SOKULLU AKINCI, s. 27-67 |
3 | Suçun ortaya çıkışı. | SOKULLU AKINCI, s. 67-85 |
4 | Suçlar ve failleri. | DEMİRBAŞ, 7. bölüm |
5 | Terör. Seri katiller. | GÜNŞEN İÇLİ, s. 100-150 |
6 | Kadına karşı şiddet. Töre cinayetleri. | GÜNŞEN İÇLİ, s. 150-220 |
7 | İnsan ticareti ve göçmen kaçakçılığı. | GÜNŞEN İÇLİ, s. 220-270 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organize suçlar. | GÜNŞEN İÇLİ, s. 270-300 |
10 | Çocuk suçluluğu. Kadın suçluluğu. | GÜNŞEN İÇLİ, s. 300-350 |
11 | Bağımlılık maddeleri suçluluğu. | DEMİRBAŞ, 8. bölüm |
12 | Bireysel silahlanma ve suç. | DEMİRBAŞ, 9. bölüm |
13 | Faillik grupları. | DEMİRBAŞ, 10. bölüm |
14 | Suça birlikte sebep olma usulünde mağdur (viktimoloji). | DEMİRBAŞ, 11. bölüm |
15 | Suçun tahmini ve önlenmesi. | DEMİRBAŞ, 12. bölüm |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Füsun Sokullu Akıncı, Kriminoloji, Kasım 2011. |
---|---|
2. Mustafa Tören Yücel, Türk Ceza Siyaseti ve Kriminolojisi, Temmuz 2007. | |
3. Tülin Günşen İçli, Kriminoloj,, Ocak 2013. | |
4. Timur Demirbaş, Kriminoloji, Ekim 2012. | |
5. Sulhi Dönmezer, Kriminolji, 1994. | |
Diğer Kaynaklar | 6. Codes and articles |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 2 | 2 | 4 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 11 | 22 |
Toplam İş Yükü | 100 |