AKTS - Genel Devlet Teorileri
Genel Devlet Teorileri (LAW423) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Devlet Teorileri | LAW423 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pre-modern devletten itibaren modern devletin ortaya çıkış nedenleri, teorik ve pratik yansımaları ve kurumsal yapısını siyasi kurumlar aracılığoyla incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Antik Yunan ve Roma dönemi siyasi düşüncesinden itibaren devletin ortaya çıkışı, Ortaçağ düşüncesinde devlete bakmak ve feodal çağdan modern çağa geçerken ortaya çıkan Aydınlanma Dönemi ile modern siyasi düşünceler; modern devletin günümüzdeki durumu ve eleştirisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ancient Greek Thought: Birth of Philosophy and the Pre-Socratics | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011.Karl Doehring, Genel Devlet Teorisi, 2002. |
2 | Platon | Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. |
3 | Aristoteles | Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. |
4 | Polybios ve Cicero | Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
5 | Stoacılar ve İmparatorluk | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
6 | Erken Orta Çağ’da siyasi düşünce ve devlet | Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
7 | Ara sınav | |
8 | St. Thomas Aquinas | Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
9 | Rönesans ve Machiavelli | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. |
10 | Protestanlık ve Siyasi düşünce | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
11 | Egemenlik kavramı ve devlet | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
12 | Sosyal Sözleşme Kuramı: Hobbes ve Locke | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
13 | Sosyal Sözleşme Kuramı: Rousseau ve Kant | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
14 | Aydınlanma düşüncesi ve modern devlet | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
15 | Modern devletin geleceği | Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
16 | Yıl Sonu Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Christopher Pierson, Modern Devlet, Çeviren Neşet Kutluğ – Burcu Erdoğan, İstanbul, 2011. |
---|---|
2. Mehmet Akad – Bihterin Vural Dinçkol, Genel Kamu Hukuku, İstanbul, 2011. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Karl Doehring, Genel Devlet Teorisi, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 7 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |