AKTS - Çevre Politikası
Çevre Politikası (LAW220) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Politikası | LAW220 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Genel olarak çevre sorunsalının ortaya çıkışından ve çözümünden insanların sorumlu olduğunu göstermek; konuyla ilgili Türkiye’deki düzenlemeler ve tartışmaları öğretmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çevre sorunsalının boyutları ve nedenleri ve bunun çözümünde rol alacak tüm taraflar ve bunların sorumlulukları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevresorunsalı, anlamı, boyutları. | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
2 | Çevre sorunları (küresel ölçekli sorunlar ve Türkiye’deki sorunlar) | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
3 | Çevre sorunlarının özellikleri ve nedenleri | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
4 | Çevre sorunsalının evrensel düzeyde fark ediliş ve algılanış süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
5 | Çevreci hareketin doğuşu | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
6 | Çevreci hareketin örgütsel ve düşünsel yapısı | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
7 | Ara sınav | |
8 | Türkiye’de çevre sorunsalının fark ediliş ve algılanış süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
9 | Genel olarak çevre sorunsalına çözüm arayışları | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
10 | Etik yaklaşımlar çerçevesinden çözüm arayışları | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
11 | Kurumsal bir çevre politikası oluşturma süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
12 | Çevre politikası oluşturulmasında dönemler (1970 öncesi, 1970ler, 1980ler, 1990lar, 2000lerin ilk on yılı) | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
13 | Türkiye’de kurumsal bir çevre politikasının oluşturulması | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
14 | Çevre koruma politikası oluşturmada hukuka başvurma gerekliliği | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
15 | Genel Değerlendirme | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
16 | Yıl Sonu Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 3 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 3 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 75 |